Hoe werkt het als de traumaheli 2 oproepen vlak achter elkaar krijgt?

Bijvoorbeeld:
Om 10.00 uur een oproep en om 10.15 weer een oproep.
Hij is dan nog maar net in de lucht dus nog niet bij zijn 1ste melding?

Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dan wordt er een andere heli afgestuurd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oproep 1 gaat voor, daarna oproep 2.

behalve in geval van:
Noodzaak, dan zal er een beslissing genomen worden m.b.t. noodzaak en een gepaste oplossing zoeken.

Noodzaak wordt afgewogen. Is 1 situatie niet levensbedreigend dan kan deze worden doorgeschoven. Men kan zelfs kiezen als de uitvoering van de heli dat toelaat 2 te vervoeren. Uiteraard alleen als dit op route ligt, en er geen assistentie of stabilisering in de lucht verwacht word. Ook geld daarbij dat dit geen Noodzaak heeft en niet om 2 levensbedrijgende situaties gaat. Dan stuurt men vanuit andere regio's een of wordt het wachten en stabiel houden door grond personeel als ambulance.

Het gaat immers om wanneer nodig het redden van een mensen leven. Niet om het afhandelen van protocol.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wel is er een kans dat men in 5 minuten de heli moeten aanpassen voor de andere patient of uit te voeren oplossing. Dit wordt ook overwogen