Meisjes van 16 een relatie met een 20 jarig oudere man?

De man vind dat het meisje heel volwassen is en prima zelf goed doordachte verantwoordelijke beslissingen kan nemen. Wat kunnen de gevolgen zijn van een eventuele seksuele relatie voor het meisje. Zijn hier altijd gevolgen van of kunnen veel meiden op deze leeftijd al prima deze beslissingen maken. Nuchter en doordacht.
Kort gezegd wat zijn de redenen om hier nee tegen te zeggen. Vooral gezien het voor de man al een compleet volwassen vrouw is. En niet uit te leggen dat het een kind is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is hij twintig jaar OUDER of is hij 20 jaar ? Dat scheelt nogal een slok op een borrel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20 jaar ouder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat als een kerel van 36 vind dat een meisje van 16 een volwassen vrouw is, dat hij dan zelf een enorm kind is.
Een kind dat nooit heeft geleerd dat je niet alles kunt krijgen wat je wilt en nooit heeft geleerd om eens aan anderen te denken.
Rieneke1
12 jaar geleden
ja annigje, daar geef ik je groot gelijk in.

Het beste antwoord

Tja, ik vind dat lastig. Er zijn inderdaad heel volwassen vrouwen van 16, en echte kleine meisjes en alles daar tussenin. An sich hoeft leeftijdsverschil niet per definitie een onoverkomelijk probleem te zijn in een relatie, maar hier liggen de verhoudingen nog wel erg sterk uit elkaar.

De man kan dan wel vinden dat het meisje heel volwassen is, maar op die leeftijd hebben de ouders er wellicht ook nog iets over te zeggen, en die zullen hun dochter in de regel iets beter kennen. (Al zijn het niet al te verrassend juist de meisjes met een erg slechte band met de ouders die in een dergelijke 'vader-dochter-relatie' geraken.

Verbieden werkt in de regel averechts ; des te eerder zal ze geneigd zijn drastische stappen te nemen en er met de man in kwestie tussenuit te piepen. Wellicht is het nog het beste het nog maar even aan te zien, in de hoop dat ze zelf bij zinnen komt. Of niet natuurlijk ; soms gaat het ook gewoon goed.

Het kan een vooroordeel van mijn kant zijn, maar ik heb geen onverdeeld positief gevoel bij de man in kwestie ; wat moet een vent van 36 in hemelsnaam met een grietje van 16 dat vermoedelijk bij lange na niet een op alle punten gelijkwaardige partner kan zijn ? (Tenzij hij geestelijk nog erg onvolwassen is). Gaat de relatie verder dan sex ? Zoekt ze in hem een vaderfiguur bij gebrek daaraan ? (komt verrassend veel voor).

Je kunt om honderdduizend redenen nee willen zeggen / de relatie proberen te verbieden, maar in de praktijk komt daar vaak weinig positiefs van. Juist steun van het thuisfront / de achterban heeft ze nodig of gaat ze nodig hebben op het moment dat het allemaal wat minder gaat. Als iedereen dan al de handen van haar afgetrokken heeft, gaat het zeker mis. Dat betekent niet dat jullie de relatie ook goed moeten keuren of aanmoedigen, integendeel, maar het is en blijft , ook voor een zestienjarige al, haar eigen beslissing, en ze zal zelf met de consequenties moeten leven. Belangrijkste is dat DIE boodschap ergens overkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelijk heb je plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarbij je gelijk hebt dat sommigen boven de 36 zich niet volwassen kunnen gedragen

Andere antwoorden (4)

Volgens de wet is ze minderjarig, dus een eventuele seksuele relatie is volgens mij al niet eens toegestaan.
Het meisje vind zichzelf natuurlijk ook heel volwassen en alles, maar dat heeft met het groeien van de hersenen te maken. In die fase van het menselijk leven zijn de hersenen nog niet goed in staat om alles volledig te begrijpen. Dat zijn namelijk plekken in de hersenen die nog niet volgroeid zijn en die zullen dat ook niet zijn voor iemands 25 ste. 25 is dan wel een gemiddelde, maar voor de 23 ste levensjaar is er vrijwel zeker geen kans op volledig volgroeide hersenen.
Ik zet ook grote twijfels bij de geestelijke gezondheid van de man. Als 20 jaar oudere moet je dit ook gewoon niet willen. Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat je de man niet zou kunnen overtuigen, omdat hij het gewoon niet inziet.
Professionele hulpen (bureau jeugdzorg oid) zou ik in dit geval niet uitsluiten! Kinderen moeten worden beschermd tegen anderen, maar vaak het meest tegen zichzelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je eerste zin is fout. Volgens de wet is seks met iemand ónder de 16 strafbaar. Seks met iemand van 16 jaar of ouder mag gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dat wist ik niet. Ik zou dat wel willen veranderen naar seks met minderjarigen mag niet, maar tussen minderjarigen wel. Vind dat maar niks :-(
Gevolgen is een groot woord, maar als een man van 36 zou hij moet begrijpen dat een meisje van 16 nog heel veel 'moet'. Persoonlijk vind ik het een ongezonde situatie ik denk dat de man in kwestie zo slim moet zijn om het meisje te laten groeien in haar ontwikkeling en zeker geen verwachting moet hebben en/of wekken. Als vaderfiguur/vriend is het prima maar als toekomstige partner absoluut een te groot leeftijdsverschil op dit moment.

Wanneer zij als volwassen vrouw, laten we zeggen over een jaar of 6, nog steeds deze man wil is het haar keuze. En als de man zoveel van haar houdt geeft hij haar de ruimte om te kunnen groeien naar een volwassen relatie met hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de 'man' van 36 vind dat het 'meisje' van 16 al heel volwassen is. Zal hij er ook geen bezwaar tegen hebben dat zij hem 'heel volwassen' aan de kant zet.

Deze vent ontneemt het meisje namelijk van het meest kostbare en onvervangbare, namelijk haar jeugd.

Tussen je 16e en je 26e kom je in een levensfase van ontdekken. Uitgaan, vriendschappen voor het leven, vakanties, vakantieliefdes, studie en carrière keuzes etc.

En dat doe je met leeftijdsgenoten. En niet met ouwe dominante kereltjes.

Een relatie is gebasseerd op gelijkwaardigheid. Is hier niet het geval.

De bekende test: deel de leeftiid door 2 en tel er 7 jaar bij op. Is de partner qua leeftijd onder dit getal? Dan is er sprake van Pedofiel gerelateerd gedrag (let op, hoeft geen pedofiel te zijn!).

Hoe moet ik mij zo'n relatie voorstellen? Schoolfeest en 'vriend' staat bij de deur met overige ouders te wachten?

Heeft hij al kinderen uit een eerdere relatie?

En het enige wat ze beiden delen is het potje met haarverf?

Als omgeving zou ik deze relatie ten strengste afkeuren en haar duidelijk maken dat het voor de buitenwereld lachwekkend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie zegt dat die kerel dominant is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met de bekende test?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leeftijdscheck. Als beschreven. Wordt aangehouden om aan te geven wanneer relatie qua leeftijdsverschil 'algemeen maatschappelijk' niet aanvaard wordt. Bij groot leeftijdsverschil met name met jeugdig persoon is vrijwel altijd sprake van overheersing van 'oudere' partner. Relaties houden nooit lang stand en bij evt huwelijken eindigen deze in meer dan 60% in echtscheidingen.
De redenen? Lijkt me duidelijk, is niet gezond en ieder meisje van 16 vindt zichzelf heel volwassen en natuurlijk vindt hij dat ook.. Het had z'n dochter kunnen zijn, niet aan beginnen afkappen meteen ! Komt alleen maar ellende van dit kan een 16-jarige (ook een die heel volwassen lijkt) niet overzien en bovendien is het strafbaar, genoeg redenen lijkt me..volgens mij is die man nog niet volwassen, hij zou beter moeten weten..