Altijd als ik iets vettigs eet zoals : frietjes,chips eet dan jeukt mijn neus heel erg ! is er soms een medicijn voor al die dingen ?

Mijn neus jeukt ontzettend wanneer ik vettige producten eet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Groente ;-) (eten in plaats van vette hap)
Amadea
9 jaar geleden
Precies wat ik ook wou zeggen, Marjol31n! Het is helemaal niet slecht om friet en chips uit je voedingsmiddelen te schrappen, en in plaats daarvan gekookte aardappels te eten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Frietjes uit verse goede olie zijn niet veel minder slecht dan gekookte aardappels met jus.
Ritsuka
9 jaar geleden
Zo eet je het minder, in het geval van deze producten niet zo erg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Komt het niet gewoon doordat de VS zout & vet aan zijn vingers krijgt, vervolgens per ongeluk de neus aanraakt, en dat dit dan gaat jeuken? (als de jeuk aan de buitenkant neus zit tenminste).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dit ook eens gehad toen ik kip met een vork at ?
Ritsuka
9 jaar geleden
Dus met een lepel niet?
Kip is totaal niet vet trouwens
Amadea
9 jaar geleden
Onbereid en vooral zonder vel wellicht niet, maar ik heb toch echt vaak van het vet druipende kip te eten gekregen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan altijd een allergie test doen bij de dokter .

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk heb je een vetallergie. Vraag de huisarts om meer informatie en event. een geneesmiddel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het menselijk lichaam is een complex geheel en voedingstoffen worden in het lichaam omgezet naar een diversiteid van "nieuwe" stoffen. Allergien zijn er voor elke voedselgroep te vinden en dus ook voor verzadigde en onverzadigde vetzuren. Vetallergie, Gastrointestinal Malabsorption of FIS (Fat Intollerance Syndrome) zijn vormen hiervan.

De huisarts kan d.m.v. een allergie test en overleggen met een dermatoloog of MDL-arts voor een passende oplossing.