Ik heb een week oorontsteking en daarvoor pillen en spray gehad. Hoe kan het dat ik steeds slechter hoor?

In het begin zat het oor dicht, er stond veel druk op en hoorde alleen geruis. Nu heb ik het gevoel dat ik het ruizen steeds erger wordt en ik hoor nog steeds slecht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Bij een oorontsteking is het altijd raadzaam om na 5 dagen à een week terug naar je arts te gaan voor controle. Zeker omdat je nog lang niet klachtenvrij bent zou ik een afspraak maken als ik jou was. Voor morgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar 1 advies, dat kan je hier niet oplossen. Zorg dat je een afspraak krijgt bij de specialist via dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er mis met de huisarts?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien de vraag en medicijn gebruik zou ik zeggen dat hij daar al geweest is. Als je dit soort medicijnen in Nederland al meekrijgt en het daarmee nog niet opgelost is, is het naar mijn idee tijd voor een specialist. Voor een doorverwijzing moet je naar je huisarts, voor zover ik weet, en als de arts echt nog oplossingen weet zal hij die nog overleggen. Vragen voor een specialist zet de huisarts ook meer op scherp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn idee niet en heeft een huisarts veel meer mogelijkheden in huis dan jij denkt om een therapie bij te stellen en te beoordelen of een verwijzing naar een specialist of, als tussenoplossing, onderzoeken als een kweek of iets dergelijks een bijdrage kunnen leveren. Ik ben best kritisch maar een beetje meer vertrouwen in de huisartsengeneeskunde, een goed dat we moeten koesteren, lijkt me op zijn plaats. Nog afgezien van de kosten.
Ik heb dit ook gehad, ik had een gehoorgang ontsteking en dat ben ik nog zeker niet vergeten. Als je een oorontsteking hebt, dan is het meestal je middenoor die een beetje is opgezwollen. Hierdoor kan je gehoorgang (gedeeltelijk) worden afgesloten. Er gevolg hier van is dat de stemmen verder weg klinken, dus slechter. Als er een kleine opening ontstaat tussen het gezwollen middenoor en de gehoorgang kan daar, door de druk die is ontstaan in het trommelvlies kan er met grote snelheid een beetje lucht ontsnappen. Dit verklaart de ruis. Ik hoop dat je iets wijzer bent geworden en beterschap voor nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er moet natuurlijk het zijn* en de 2e kan er is overbodig*. Sorry slordig van me.
Ik heb dit zo'n 8 keer gehad en het is heel verstandig om er wat babyolie in te doen en dan laten uitzuigen door de kno arts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met niet spoedeisende klachten ga je naar je huisarts. Die is prima in staat om de meeste klachten zelf te behandelen en te beoordelen of iemand verwezen wordt naar een specialist.