Hoort een gymleraar geen EHBO diploma te hebben, en zo ja, dan moet hij de technieken toch toepassen?

Ik was dus laatst flauwgevallen in de gymles, plat op mijn buik. De gymleraar heeft me zo laten liggen en is naast me gaan zitten. Hoort een gymleraar niet te weten wat hij moet doen in zo'n geval, namelijk de ademhaling checken en in de stabiele zijligging leggen? Of heeft hij me misschien expres zo laten liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je dit het beste aan de docent zelf kunt vragen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je flauw valt moet je niet in de stabiele zijligging. Je benen omhoog zodat de bloedtoevoer en O2 sneller naar je hersenen gaan, kom je sneller bij... Tikje in je gezicht... Verkoeling....
Je was flauwgevallen, niet bewusteloos. Relax...

Antwoorden (2)

hoeft niet.maar er moet wel iemand zijn die BHV heeft.
een bedrijfshulpverlener.ook op scholen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan inderdaad zo zijn, dat jouw gymleraar twijfelde of je misschien ernstig letsel had, iets gebroken bijvoorbeeld. Daarom liet hij jou zo op je buik liggen, zodat het niet erger kon worden. Door naast jou te zitten, kon hij waarschijnlijk toch wel je ademhaling checken. Daar is geen aanraking voor nodig, als het zo op het oog ook al goed te zien is. Ik weet natuurlijk niet hoe lang die leraar jou zo heeft laten liggen en of hij eventueel iemand met een EHBO-diploma heeft laten waarschuwen. Misschien kwam je wel zo snel weer bij, dat dat allemaal niet meer nodig was. Toen je weer bij kwam, bleek immers al snel dat je geen ernstige verwondingen aan je val had overgehouden.