Zijn er hier mensen met ervaring met netelroos?

Ik heb het al jaren, ik krijg het van varkensvlees, en warmte.
Ik wil jullie verhalen graag horen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Zelf heb ik geen ervaring met netelroos of galbulten.
Dat het o.a. door varkensvlees veroorzaakt wordt is bekend en ook warmte is mogelijk, maar er zijn nog veel meer oorzaken waardoor je het kan krijgen.
Wat te doen:, zorg voor een goede conditie, drink voldoende water en iedere dag 2 kopjes brandnetel thee.
En natuurlijk geen varkensvlees eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx voor de tips!!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms nog wel varkensvlees nuttig, alleen neem ik gelijk daarna een pil in.
En dan heb ik eigenlijk vrij weinig last.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of ik hier ooit vanaf kom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waal ,chocolade en soms andere vetten kunnen het ook veroorzaken.
Let op wat je gegeten hebt, als je ineens last krijgt.
Dan leer je zelf wat wel of niet kan.
Brandnetelthee kan je verkrijgen in een reformwinkel en helpt bijna altijd ook tegen b.v. puistjes, daar heb je waarschijnlijk ook last van.
Ik heb het op mijn ellenbogen gehad ik had 2 jaar geleden rond kerst (ongeveer anderhalve maand last van) ik kreeg het ook alleen 's ochtends en 's middags was het weer weg. Ik heb overal op gelet in huis maar niks kunnen vinden. Ik ben ook niet naar de dokter geweest dus geen idee hoe het kwam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb er al last van sinds ik ben geboren, vroeger door de kerstboom, door veren kussens, als ik iets 'verkeerds'eet, enz.....

Toegevoegd na 58 seconden:
verschillend wat er aan gedaan is, zalf, bepaalde voedingsmiddelen niet eten, kunst kerstboom, verzin het, we hebben het gedaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, nee bij mij is het ongeveer vier jaar geleden begonnen.
Nu zit ik ook met bulten, terwijl ik nu echt geen reden kan verzinnen waardoor ik ze zou krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aardbeien?? ander kussen?? ander wasmiddel, kan echt van alles zijn, soms duurt het heel lang voor je er achter bent....helaas
Mijn dochter had vroeger netelroos en is daar overheen gegroeid.
Als de jeukende uitslag opkomt heb ik wel een goede tip voor je.
Bij de meeste drogisten en apothekers kan je toke tolin (chinese pepermuntolie) kopen. het zit in een klein soort reageerbuisje met een dopje erop. Doe hiervan een aantal druppels in een beetje water en dep dit op je rode plekken. Je ziet het weg trekken en de roodheid en jeuk verdwijnt.

Toegevoegd na 10 minuten:
thoke tolin is een hele sterke menthol olie.
naast de tip die ik je gaf heeft het heel veel andere doeleinde die heel goed werken.