Heeft iemand ervaring met een visualisatie test die blijkbaar door sommige psychologen wordt toegepast? Wat houdt het in en wat doet het met je?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je precies met visualisatietest?
Situaties inbeelden? (waar sta je, wat voel je, wat gebeurt er?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb begrepen dat je in een soort trance naar je onderbewustzijn wordt gebracht..geen hypnose!

Het beste antwoord

Ik hoop dat je er nog iets aan hebt maar ik denk dat je hetgeen bedoelt waarbij ze tegen je praten en je iets laten beleven of herbeleven.

Ik heb er ooit een gedaan waar ik me moest voorstellen dat ik op een strand liep, dan laten ze je een tijdje rondlopen bijv en dan moet je proberen je dat voor te stellen.

Toen ging ik het water in en onder water en dan vragen ze: en wat zie je dan. Het hangt er een beetje vanaf hoe goed je je kunt inleven en hoe goed je mee durft te doen want mijn eerste gedachte was: tja water wat denk je dan????

MAAAAAAR na een tijdje werd ik me dus bijv bewust van iets (iets prettigs in dit geval) waar ik JAREN niet meer aan had gedacht.

Ik heb er daarna over nagedacht en meer inzicht gekregen in wat ik prettig vind en wat niet en het heeft mij dus wel geholpen een betere kijk op mezelf te krijgen.

Hopelijk is dat wat je bedoelt en heb je hier nog iets aan
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan ga ik ervan uit dat je de test met de inktvlekken bedoelt. De Rorschachtest of Rorschach Inktvlekken Methode (RIM). Dat is een indirecte methode waarbij de onderzochte persoon moet aangeven wat men precies ziet in tien platen met inktvlekken. De antwoorden geven een indruk van de psyche van de persoon. Aangenomen wordt dat de manier waarop de onderzochte persoon omgaat met het materiaal iets zegt over zijn/haar eigenschappen, voorkeuren, reactiewijzen en dergelijke.
Amadea