Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe kan ik mijn angstige ziel, die in de vorm van mijn persoonlijkheid het leven wil controleren/beheersen, geruststellen?

Als mens verlang ik er naar om te leven naar mijn verlangens en behoeften. Deze krijgen momenteel geen vorm. Zit in een crisis, ben op zoek naar innerlijke vrijheid, wil mijn persoonlijkheid loslaten en dit gaat niet 123.....

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt beseffen dat die angstige ziel zo bang is door wat hij altijd heeft gehoord, door wat hem altijd door de omgeving is ingefluisterd. Veel wordt je opgelegd door de angsten van andere mensen en angst is vaak een slechte raadgever. Er ligt nu veel sneeuw en het is glad en veel mensen strekken hun armen in de hoogte als ze uitglijden, want neergaan betekent decorumverlies; als ik uitglij buig ik mijn knieën zo snel ik kan om mijn kont zo vlug mogelijk dicht bij de grond te krijgen en dat helpt zeer zeker: ik doe me zelden pijn.

Lees eens wat Carl Jung over de persoonlijkheid heeft geschreven. Misschien geeft dit je inzicht in je proces. Want het is slechts een fase, dit gaat voorbij. Maar inzicht kan helpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100