Kan je trommelvlies kapot gaan wanneer je je oren niet laat 'klikken' wanneer je een tunnel in gaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee het drukverschil is daar niet groot genoeg voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpel, maar blijkbaar waar:P

Andere antwoorden (2)

Hoezo in een tunnel. Drukverschil op je trommelvlies ontstaat toch alleen als je de hoogte ingaat (vliegen, berg) of onder water duikt.
Tijdens vliegen gebeurt het zelden dat een trommelvlies scheurt, daar is het te flexibel voor en de drukverschillen doorgaans niet zo groot. Pijn kan het wel doen, daar weet ik alles van. Wel kan het voorkomen bij mensen met een zwak trommelvlies. Als mijn zoon op het water valt tijdens het surfen, gebeurt het dat er een gaatje ontstaat in het vlies. Meestal geneest dat spontaan en anders moet er geopereerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je vlak bij een explosie staat, kan het trommelvlies scheuren bij de een wel en bij de ander niet... De reden is dan dat bij de een, de druk aan twee kanten gelijk bleef en bij de andere door de verstopte Buis van Eustachius, werd de druk ongelijk en derhalve een gescheurd trommelvlies er aan overhield...

Bij een tunnel of in een vliegtuig gaat dat niet zo...