ik heb een stekende oog lijkt net of er wat in zit is dit hooikoorst?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
Amadea
10 jaar geleden
Nee, dat is geen hooikoorts. Laat de huisarts er naar kijken. Misschien is er vuurwerk in gekomen?
fremar
10 jaar geleden
Of last van droge ogen?dit kan ook heel wat pijn geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is je hoornvlies beschadigd door een vuiltje. Dat kan zulke pijn veroorzaken. Laat je huisarts er even naar kijken. Een eventuele beschadiging zal snel genezen met een zalfje.
Amadea
10 jaar geleden
@fremar: dan zou het bij beide ogen moeten zijn. Ik lees uit de vraag dat het om één oog gaat.

Antwoorden (1)

in tegenstelling tot andere jaren bestaat er een kleine kans op hooikoorts in deze weken. je kunt hier last van hebben, maar vaak ontwikkeld hooikoorts zich rustig, en zou je dus ook afgelopen lente klachten moeten hebben. als je die toen niet had: heul kleine kans dat het nu hooikoorts is.

nog even 5 minuten in de spiegel kijken, lamp erbij, evt met iemand, als je niets kunt vinden, en het is morgen knal rood, dan naar de dokter. met het knipperen kun je je oog beschadigen als er wel iets scherps inzit. Soms is het ook een ruwheid van het ooglid zelf.