Heeft iemand tips voor je contactlenzen, als je in het buitenland bent met vervuild water?

Laatste keer was ik op vakantie in Thailand, en omdat ik daar mn handen was en lenzen en alles indoe met vervuild kraanwater heb ik een soort bacteriegedoe in mn ogen gekregen, nadat ik bij de dokter in Nederland ben geweest heb ik zalf gekregen en is het overgegaan. Sindsdien was ik mn handen met schoon water uit een fles, maar dat is nogal onhandig met zon fles zelf gieten enzoo.. Dus ik dacht heeft iemand hier tips voor of heb je het zelf is meegemaakt. Ik ga binnenkort weer dus alvast bedankt voor de reacties.

(sorry voor het lange verhaal, ben nieuw hier (;)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
1.9K
ronron1212
10 jaar geleden
Je kunt toch een bakje meenemen en daar het water uit de fles ingieten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mag je lenzen nooit met kraanwater schoonmaken dat is heel slecht alleen met je lenzenvloeistof! Je hebt nu ook nieuwe lenzen na je infectie neem ik aan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik anders water uit de fles.
Net zo makkelijk denk ik.
Cryofiel
10 jaar geleden
@Frankkk, dat ligt aan de soort lenzen. Ik moet mijn lenzen met schoonmaakvloeistof schoonmaken, en daarna met kraanwater afspoelen.

Antwoorden (3)

Je kunt je handen toch desinfecteren met desinfectiegel??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Die desinfectiegel mag beslist niet op je lenzen komen!
Een dompelaartje meenemen. Daar breng je een groot glas water mee aan de kook, en dat water gebruik je zodra het afgekoeld is om je handen mee te wassen.
Je contactlenzen maak je vervolgens schoon met de daarvoor bestemde vloeistof (uit Nederland meegenomen). Nóóit kraanwater gebruiken bij lenzen!
Amadea
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat laatste klopt niet altijd, dat ligt aan het type lenzen. Ik *moet* kraanwater gebruiken om mijn lenzen na het schoonmaken af te spoelen.
Afgaande op je vraag gebruik je harde (zuurstofdoorlatende) lenzen.

Heb je al aan zachte dag lenzen gedacht? Die kun je bij elke drogist halen en dan kun je elke dag verse lenzen (zitten individueel verpakt in hun eigen vloeistof) indoen.

Ze zijn weliswaar niet zuurstof doorlatend maar als dat zo'n groot probleem was werden ze al lang niet meer verkocht... en altijd beter dan een ooginfectie.