Zand komt middels de ontlasting weer naar buiten. Morgen even naar het Kruidvat, voor €0,89 kan je daar Mebendazol kopen. Dit is een 'all-in' wormenkuur voor mensen. En extra water drinken zodat je ontlasting zacht(er) wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom moet je een wormenkuur,
als je wat zand gegeten zou hebben? Iedere peuter in de zandbak eet wel eens zand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie het antwoord van PimSch hieronder. Het gaat dan namelijk erg jeuken, dan wordt er gekrabt, eitjes verspreiden zich weer etc. Voor minder dan een Euro zou ik niet eens willen nadenken over wormpjes in je lichaam. Het kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het dan over aarsmaden,
of spoel- en zweepwormen
of lintwormen? Het is echt onzin en niet aan te raden om dergelijke geneesmiddelen preventief te gaan innemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk in het onderwijs, niet dat dat een reden is voor mijn antwoord maar ik zie daar wel één en ander. Mijn man werkt in de verpleging en zegt hetzelfde. Die 2 pilletjes hoeven ook niet, het is wel verstandig.
En wat is jouw antwoord Momopoyolo?
Wat zou jij doen in dit geval?
De eitjes zijn namelijk onzichtbaar, hoe zou jij uitsluiten of voorkomen dat het eten van een paar korrels of een mond vol zand iets achterlaat?
Kan je onderbouwen waarom je geen 89 cent zou investeren om middels Mebendazol gekriebel en geklier van alle wormen die je noemde te voorkomen?

Andere antwoorden (3)

Niet veel. Dat wordt niet verteerd, dus loopt gewoon via je darmen door en poep je weer netjes uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gebeurd niets, behalve dan dat het in je maag wat kan gaan schuren. Dat heeft een mildere werking dan bij vogels die steentjes eten. Je eten word hierdoor een beetje geschuurd, wat positief is, maar verder gebeurd er eigenlijk niets. Maar het is niet aan te raden om het vaker te doen. Je kan beter iets voedzamers nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En zoals hierboven ook al gezegd, poep je het later weer uit omdat je lichaam er verder niets mee kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het zand kunnen eitjes van wormen zitten. Als je zand binnenkrijgt, dan kunnen die eitjes in je buik uitkomen. Vervolgens heb he dan wormen in je buik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat hoeft niet.