Vandaag kreeg ik het aanbod om een Mindfulness training te gaan volgen. Wie heeft er ervaring mee? + of -

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn huisarts raadde me vorig jaar een Mindfulness training aan. Ook wel aandachtstraining genoemd. Ik heb vier lessen gevolgd; voel me er niet zo bij thuis, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Trainingen worden inmiddels in het hele land gegeven. De cursus wordt veel gebruikt voor mensen die al vaker een depressie hebben gehad. Er wordt je geleerd aandacht te hebben voor het hier en nu en vooral mild naar jezelf te kijken zonder te oordelen. Heeft voor zover ik dat ervaren heb niet veel met spiritualiteit te maken. Je krijgt oefeningen om te ontspannen en elke dag 'huiswerk'. Zeker in het begin moet je minstens één activiteit met je volle aandacht doen. Zoals met douchen b.v. voelen hoe de waterdruppels op je huid komen. Het gaat er vooral om dat je je automatische piloot leert uitschakelen en alleen bezig bent met wat er op dat moment IS. Dat is nog niet zo eenvoudig, trouwens. Als je verwezen wordt door b.v. je huisarts worden de kosten vergoedt. Na de cursus werd ik nog een jaar lang gevolg d.m.v. interviews en vragenlijsten. Voor de één wellicht een prima cursus, voor de ander wat minder.

Bronnen:
Eigen ervaring

Heel goed, Randolph geeft die in Nederland... Een aanrader, jammer dat die zo veel niveau´s heeft weer... Maar om op het spirituele pad te komen is dit een goed begin... Maar je hoeft niets te doen, niets te leren om te realiseren, maar voordat je dat weet moet je wel iets gedaan hebben... Toegevoegd na 14 minuten: . . Doe Randolph de groeten als je die cursus doet (en zijn vrouw)...

Bronnen:
http://www.meditatiestartpagina.nl/mind.fu...

Ik heb er ervaring mee. Als je erg druk in je hoofd ben en wat rustiger wil worden is het heel goed voor je. Het is ook leuk om het met anderen te doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100