Hoe heet dit?

Ik heb een soort lijm onder mijn bovenste kiezen gekregen (deze lijm is nu hard), deze dienen als bumpers anders zou ik mijn slotjes eraf bijten, ik kom alleen niet aan de naam en ik wil er graag meer over weten.
De ortho noemt dit 'knobbeltjes'.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

deze knobbeltjes zijn aangebracht met waarschijnlijk composiet, dit is een hard materiaal, wat wanneer je niet meer op de brackets bijt, ook weer gemakkelijk verwijderd kan worden.
er is niet echt een naam voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij ons in de praktijk, doet de orthodontist het met een blauwe composiet die fluoride afgeeft. Wij noemen het bluedots, maar de officiele naam zou ik niet weten.