Als je gezond bent kun je dan plotseling dood gaan?

maar dan niet dat een ander daar voor zorgt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.6K

Het beste antwoord

Ja hoor, een hartaanval kan onverwachts komen bijvoorbeeld. Zelfs wanneer je gezond bent.

Ook kan het lijken of je gezond bent maar zit er al heel lang iets niet goed in je lichaam. Dan kan het ineens afgelopen zijn.

Niet bang worden hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Alles kan maar het is te verwaarlozen toch ?
volgens mij win je eerder de jackpot dan dat je plots dood gaat als je gezond bent
14 jaar geleden
Jazeker, dat kan... Er kan plots een samenloop van omstandigheden komen, bijvoorbeeld een wespesteek in de keel... Zelfs de meest gezonde mens kan eraan overlijden...

Maar de kans dat je plots zult sterven als je helemaal gezond bent, zonder een oorzaak is zeer gering, maar toch wel aanwezig... Bijvoorbeeld door een verborgen aneurisma, dan ben je supergezond, je wist niet dat je het had, en pats dat bloedvat breekt en je bent weg... Mijn zus overleed op zo´n manier een paar jaar terug.... Dus dat kan heel goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ieder mens kan plotseling een hartaanval of hartstilstand krijgen. De reden is vaak niet bekend.
Maar het gebeurt erg weinig gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
- door een hapering van het lichaam (bv hartaanval)
- door een infectie (een eeuw geleden heel normaal)
- door een ongeluk (waarschijnlijk niet wat je bedoelt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor! Alles kan je weet maar nooit. Het kan zijn bijvoorbeeld dat je opeens geen adem meer kan halen. Hoe ze dat ook noemen stikken ofso...
Tijdens het oversteken je ook plot seling dood gaan. Je weet nooit wanneer de doodsengel je ziel meeneemt. Het kan ook in je slaap gebeuren..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een val van de trap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk niet...

Maar, je kunt niet altijd 100% zeker bepalen of je 100% gezond bent...

Vaak als iemand plotseling overlijdt blijkt na de dood toch ergens iets mis te zijn geweest... je kunt niet altijd alles weten...

Het is in elk geval niet gezond om je daar steeds zorgen over te maken... het enige wat je kunt doen is zo gezond en gelukkig mogelijk te leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat kan best. Je hoort wel eens verhalen dat sporters plotseling dood neervallen terwijl ze gezond waren. En de oorzaak horen we nooit, hart stilstand zeggen ze dan.

En er zijn natuurlijk voldoende redenen waardoor je plotseling dood zou kunnen gaan: Wespensteek in je keel, gebeten worden door een giftige slang, verdrinkingsdood, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lichaam heeft veel controle mechanismen waardoor het meestal goedkomt als er iets fout gaat, maar als toevallig meerdere wijzertjes tegelijk verkeerd staan kan een kleinigheid (je verslikken oid) je kop kosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een roker kan a la seconde een hartaanval krijgen zei mijn dokter ongeacht de leeftijd zelfs een 25 jarige

Hoe gezond je je ook voelt het gebeurd helaas dagelijks,zo zie je maar hoe super onrechtvaardig en oneerlijk het leven is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten. Ik versta voor gemakkelijkheidshalve onder 'plotseling' dat je lichaam het op een gegeven moment niet meer (correct) functioneert. Want je kan ook door andere oorzaken plotseling doodgaan gezond zijnde. (giftige slangen, gebeten door zwerm bijen, autoongeluk enz.)

Iemand kan plotseling doodgaan door o.a. natuurlijke redenen (vooral bij oudere mensen), hartaanval en stroke (gestolde bloed in de aderen in je hoofd). Mijn tante overleed jaren terug aan een stroke gewoon zomaar. Ook appendix eist veel slachtoffers per jaar (waaronder een hele goeie vriend) want het kan gewoon barsten. En dan zit je erin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dus, door allerlei oorzaken, zoals je in de antwoorden kan lezen.

De kunst van het leven is om je dat te realiseren en er naar te leven en er niet bang voor te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
We zijn het minder gewend dan vroeger, maar het kan nog steeds.

Daarom worden profvoetballers altijd op hun gezondheid getest, om dit risico te verkleinen.
Voorheen gebeurde het menig seizoen dat zo'n "topfitte" op eens dood ging, zonder bijzondere aanleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,
dan was je
(ook al was je je daarvan niet bewust!)
niet gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar naar die rodelaar op de olympische spelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker en er zijn voorbeelden genoeg. Je bent je daarvan alleen niet bewust wanneer je gezond bent. Het is elke dag weer een wonder om gezond op te staan, al lijkt het zo vanzelfsprekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker kan dat, bijvoorbeeld een hartaanval of hersenbloeding.
We hebben eén zekerheid in het leven, en dat is dat we dood gaan.
Daarom is het zo belangrijk om bewust te leven, alsof elke dag onze laatste kan zijn.
Laat geen kans onbenut, en wees goed en liefdevol voor de mensen om je heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je struikelt kun je je nek breken, je kunt worden geraakt door de bliksem, je hart kan gaan fibrilleren. Mijn moeder was nog maar 67 en kreeg het warm. Mijn vader zette het raam open, maar ze gleed al van haar stoel en was dood. Hartstilstand was de diagnose. Dat lijkt mij een beetje te evident.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongelukken gebeuren helaas ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan altijd.
Het kan door een hartaanval of door een hersenbloeding,
maar ook door een ernstig ongeluk, en het kan iedereen
treffen.