Er is toilet water in mijn vagina gekomen. Gevaarlijk?

Is het ernstig als je toilet water in je vagina krijgt ? Dit is zojuist bij mij gebeurd ..nu ben ik bang dat dit misschien slecht kan zijn ? Ook spoelt mijn vriend regelmatig tonijn olie door de wc wat dan ondanks doorspoelen een beetje blijft liggen. Wat als dit ook in mijn vagina terecht is gekomen? Het water schoot recht omhoog omdat ik precies boven het putje zat :( heel onaangenaam gevoel. Ben wel direct wezen douchen en vagina gespoeld ( alleen met water ).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (2)

ALS er inderdaad toiletwater in je vagina komt zou je daar een probleem mee kunnen krijgen, maar ja, zie je het staan, als en zou....

In principe zit er in het water in het toilet altijd wel de E-coli bacterie. Die zit in poep.
En die hoort niet in je vagina. Daarom leren meisjes ook altijd dat ze van voren naar achteren moeten vegen en niet andersom.

Maar ook dat gaat wel eens mis en dan komt er een klein beetje poep, net bij de vagina of een zelfs een heel klein beetje erin, en meestal krijg je daar dus niks van maar je zou jezelf dus met E-coli kunnen besmetten en als je weerstand bijv laag is last krijgen.

Meestal valt de ellende mee, vooral als je daarna de zaak hebt gereinigd en ik gok dat er van wat spetten water niks naar binnen gaat, daar heb je het hele uitwendige deel van je geslachtsorganen voor om de boel een beetje dicht te houden.

Dus je vraag moet ik met ja beantwoorden, vies water in je vagina kan gevaar opleveren maar je vergist je denk ik in de hoeveelheid water die binnenkomt.
Als je zo snel daar water binnenkrijgt zou je ook altijd ziek worden van zwemmen in minder schoon water en dat valt ook reuze mee.
Summo
9 jaar geleden
Bij opspattend water komt er niet zomaar water IN de schede, en als dat al zou gebeuren, dan zorgt de natuurlijke slijmvorming en afscheiding daarvan dat zaken die er niet horen, weer naar buiten worden gewerkt. En mochten wel bepaalde bacteriën in de vagina komen: dat gebeurt heel vaak tijdens de seks, dan komen er allerlei huidbacteriën van je partner mee. Maar de zuurgraad en je normale vaginale flora - van de bacteriën die er thuishoren - zorgen ervoor dat vreemde bacteriën niet de overhand krijgen en geen problemen veroorzaken.

Je vagina heeft namelijk - net als je darm - een eigen flora van allerlei micro-organismen, waaronder bacteriën. Ook de E.coli bacterie bijvoorbeeld vind je regelmatig in de vagina, zij het in minder grote hoeveelheden dan in de darm. E.coli veroorzaakt normaal gezien geen problemen in de vagina: alleen als iemand een zeer slechte afweer heeft, maar dan kan elke normaal voorkomende bacterie een probleem worden. Dat heeft meer te maken met de verhoudingen van bacteriestammen (goede en foute bacteriën) dan de aanwezigheid van één bepaalde bacterie. Het 'van voren naar achteren vegen' is dan ook niet vanwege de vagina, maar vanwege de opening van de urethra (plasbuis), E.coli in de blaas kan blaasontstekingen veroorzaken. Maar je hoeft dus niet bang te zijn dat water uit de toiletpot dat besmet is met E.coli, problemen zal veroorzaken in je vagina. De vagina kan zichzelf heel goed schoon en gezond houden.

Mocht het wel een keer gebeuren dat een 'vreemde' bacterie of een bacterie die van nature in je vagina aanwezig is, de overhand krijgt, dan zul je dat merken aan bijvoorbeeld een stinkende afscheiding en jeuk. Vaker nog is dat teken van een schimmelinfectie (de afscheiding ruikt dan gist-achtig), wat ook een vorm van verstoring van de natuurlijke vaginale flora is trouwens. Maar bacteriële infecties van de vagina komen ook voor. Dat is goed te behandelen met antibiotica, dus zelfs als dat zou gebeuren, is het nog altijd niet gevaarlijk.