citalopram en melatomatine forte kan dat samen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik ondervindt sufheid. Citalopram gebruik ik al ruim 1.5 jaar. Mr door slaapproblemen gebruik ik nu ook tijdelijk melatomatine forte. Daar zit melatonine in.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (1)

De melatoninehoeveelheid in die tabletten is erg klein dus dat maakt de kans op bijwerkingen ook kleiner.

Het is wel zo dat melatonine en citalopram voor een deel door het zelfde enzym worden afgebroken in het lichaam. In theorie zou het dus wel kunnen dat het effect van de melatonine wordt versterkt..

Als je zelf een duidelijke relatie merkt tussen het beginnen met melatonine en de sufheid kun je beter proberen te stoppen met de melatonine, kijken of je dan minder suf bent.