Kun je pillen schoonmaken?

Had nog een half temazepam pilletje over, was ineens foetsie. Overal gezocht, bleek het onder een berg papieren en stof te liggen (al een week lang, onverpakt). Zou je dit nog kunnen gebruiken of moet je dit eerst schoonmaken, zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Het ergste stof kun je eraf blazen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het daarna nog bruikbaar of zal ik nieuwe moeten aanschaffen? (door kleine stofjes etc)
Erna55
8 jaar geleden
Een beetje stof is niet schadelijk.
Je hebt vast wel eens een chipje laten vallen en weer opgegeten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja maar dat chipje lag niet een week lang op de grond ;)
jc54
8 jaar geleden
Niets riskeren!!! Weggooien.Nieuwe pakken.
Met medicijnen moet je voorzichtig zijn.

Het beste antwoord

Welnee @xapplejuice, je hoeft daar niet bang voor te zijn. De werking van een pilletje Temazepam blijft dezelfde en dat teveel aan stof moet je er natuurlijk wel afblazen, logisch.

Ik heb zelf regelmatig dat er een pilletje onder tafel valt , soms kun je het meteen zien en oprapen, maar andere keren is het zoek... Later komt het meestal weer tevoorschijn en natuurlijk met wat stof en verder is er niets aan de hand... tenzij je vies van de vloer bent, natuurlijk dat kan, maar dat is iets anders.

De werking van het tabletje / pilletje is niet met een week verdwenen, verminderd dan wel veranderd. Niets aan de hand zolang wij het over een paar dagen hebben en niet over een paar maanden, dat wordt een beetje lang .

[ De werking van je pilletje wordt aangegeven door de houdbaarheidsdatum en zelfs daarna is het nog werkzaam , alleen zal het iets 'minder' werkzaam zijn; dit kreeg ik als antwoord bij de apotheek toen ik een soortgelijke vraag stelde. ]

Toegevoegd na 2 minuten:
Antwoord
Met blazen verdwijnt de stof, met een beetje wrijven met een tissue eventuele andere dingetjes, meer is het niet qua schoonmaken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!