Hoe moet ik verder met roaccutane?

Ik slik sinds 7 november roaccutane. ik slik 30 mg per dag en ik weeg ongeveer 71 kg. ik merk na deze twee maanden eigenlijk nog niks, het wordt zelfs erger. De dermatoloog had mij hiervoor gewaarschuwd. echter lees ik online dat het normaal is dat dit binnen de eerste maand gebeurd en nu vraag ik me af of mijn dosering misschien te laag is? ik heb gelezen dat het tussen de 0,5 en 1 mg per kilo lichaamsgewicht moet zijn. dit betekent voor mij tussen de 35,5 en 71 mg. dat zou betekenen dat ik aan de ondergrens zit. weet iemand waarom dit zo kan zijn en of ik misschien eerder terug moet naar de dermatoloog? ik zie mijn dermatoloog pas weer begin maart. of moet ik wachten tot ik resultaat ga zien? hij wilde mij geloof ik in totaal 8 maanden aan de roaccutane/ isotretinoine.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K
Pieterke
4 jaar geleden
Vraag een belafspraak aan met je dermatoloog en leg e.e.a. aan hem/haar voor. Het is overigens normaal om met een lage dosering te beginnen en daarna deze zonodig op te hogen.

Antwoorden (1)

Je geeft aan:
Hij wilde mij geloof ik in totaal 8 maanden aan de roaccutane/ isotretinoine.
Over het algemeen weten specialisten bijzonder goed wat ze doen en ook een periode van geneesmiddelengebruik en de resultaten afwachten horen daarbij.
In principe zou ik dus de periode tot de nieuwe afspraak afwachten.
Mocht je toch ongerust zijn dan kan je eventueel via de huisarts nog een advies vragen. De huisarts kan direct contact opnemen met de dermatoloog en overleggen over de dosering. Belangrijk daarbij is, dat de huisarts je huid kan zien en beoordelen en via een telefonisch consult met de dermatoloog kan dat niet.