Waarom wordt een spierbalsam bij de ene mens heel warm en voelt een ander mens niets van warmte?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je hebt verschillende soorten balsem. Deze kunnen ook verkoelend werken.
Maar het effect is persoonlijk. We hebben niet allemaal dezelfde huid. De plantaardige stoffen die in de balsem zitten, kunnen bij verschillende mensen een sterker of minder sterk effect hebben. Denk hierbij ook aan het eten van rode peper of sambal. De een moet er niks van hebben, een ander slikt er er een eetlepel van weg.

Overigens is temperatuur voelen een subjectieve gewaarwording, en hangt van de persoon af. De een loopt bij 5 graden al in een T-shirt, een ander draagt bij 20 graden nog een wollen trui...