Kan ik mijn apotheek 'dwingen' tot het leveren van incontinentiemateriaal voor langer dan 1 maand per keer?

Mijn apotheek leverde altijd mijn incontinentiemateriaal per 3 maanden. Dat ging goed en mijn verzekering (Univé) betaalde. Sinds kort eist mijn apotheek echter dat ik het materiaal elke maand kom ophalen, omdat zij beweren dat er anders niet gedeclareerd kan worden. Ik heb Univé gebeld en zij zeggen dat dat absoluut geen voorwaarde vanuit de verzekering is. Nu moet ik dus 12x per jaar naar de apotheek toe, in plaats van 4x (plus dat er veel meer kosten aan alle declaraties bij zowel apotheek als verzekeraar verbonden zijn, immers meer handelingen = meer kosten, en we wilden toch bezuinigen?). Kan ik met de wetenschap dat Univé deze eis niet stelt, mijn apotheek 'dwingen' tot de levering per kwartaal als voorheen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt het er met de apotheker over hebben dat dit volgens je zorgverzekeraar niet waar is,blijft de apotheker bij zijn standpunt dan is het misschien beter om een andere apotheker te nemen,maar of je de apotheker kunt verplichten,nee dat denk ik niet.

Je kunt natuurlijk wel een klacht indienen over je apotheek of informeren wat je rechten hierin zijn.

http://www.apotheek.nl/Pati_ntenrechten/Standaard_Tekst/default.aspx?mId=10727