Zweet onder één oksel....?

Sinds drie weken merk ik dat ik onder mijn linkeroksel meer transpireer/zweet dan mijn rechter. Om wat achtergrond informatie te geven:
- Man
- 27 jaar
- Transpireer weinig

Het is niet zo dat ik natte oksels heb, maar aan het einde van de dag ruikt mijn linkeroksel naar vies zweet en mijn rechter niet. Normaal ruik ik helemaal geen zweet omdat ik weinig tot niet zweet. Ik heb geen andere deo gebruikt of iets anders veranderd aan mijn leven, geen gekke plekjes of bultjes. Het enige dat eventueel zou kunnen is dat ik sinds 3 weken veel stress heb, maar ook dan vind ik het raar dat het slechts bij één oksel is.

Afgelopen weekend heb ik er op gelet, dat weekend had ik het bijna niets (mijn weekend was zeer relaxed), misschien toch door de stress....????

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.5K

Antwoorden (2)

Als het maar aan een kant is kan het zijn dat de kliertjes daar een beetje overwerkt zijn, of te snel geprikkeld raken. Je zegt dat je sinds drie weken veel stress hebt. Dat zou er in principe niet veel mee te maken moeten hebben.

Een bezoekje aan de dermatoloog is een optie, of gebruik een ROLLER !! Geen deo- sprays.

Gr,

Toegevoegd na 1 minuut:
Aangezien je sinds drie weken stress hebt, kan je het wel sneller warm krijgen, maar dan is het als nog raar dat het onder één oksel is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stress en zweten gaan vaak samen. http://www.morpheus-emotionele-bevrijding.com/stress-zweten.html
Je kunt aan die ene kant beter een anti transpirant gebruiken, die langer werkzaam is, zodat je aan beide kanten overdag dezelfde deodorant kunt gebruiken. Bijvoorbeeld Syneo 5 of Odorex dry. Maar je kunt ook kiezen voor de Therme behandelspray. Deze werkt ook 5 dagen, maar is wat zachter dan de eerder genoemde, wat vriendelijker voor de huid. Zowel de Syneo 5, als de Therme behandelspray 5 dag, zijn duurder in aanschaf, maar je hoeft ze maar eens in de 5 dagen aan te brengen.
Ik vermoedt dat het aan 1 kant zweten niet erg is, maar leg het toch even voor aan je huisarts, als je daar toch moet zijn. Het kan veroorzaakt worden, omdat je die kant meer belast dan de andere kant.