Waarom kan ik nu zonder steunzolen lopen?

Ik had jaren geleden last van mijn knieën en enkels. Na onderzoek van de dokter werd mij aangeraden om steunzolen te laten aanmeten. De man die dat deed was erg onder de indruk vanwege het feit dat mijn voeten zover doorgezakt waren. Ik heb toen een aantal jaren steunzolen gedragen, maar sinds vorige zomer niet meer (puur uit luiheid, geen zin om nieuwe te kopen). Ik heb dus heel de zomer en winter zonder gelopen en totaal geen last. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Die steunzolen zal je gedragen hebben omdat je jezelf zwak vond en voelde.

Nu zit je gewoon in een betere periode van je leven. Ik merk ook dat je sterker bent geworden. Mentaal en dus ook lichamelijk. Je bent gegroeid.

Het is nu niet meer nodig om je zwak te voelen en daardoor heb jij ook jouw amulet welke voor die zwakte staat niet meer nodig.
En zoals je al aangeeft, is dat vanzelf gekomen zonder erbij stil te staan.

Meid, je bent een heel stuk gegroeid. Je staat dichter bij jezelf en als je in jezelf staat ben je sterk. Dit is een uitwerking van jouw harde werken.

Geloof je me dat je mentale problemen van vroeger zich kunnen uiten in je lichamelijke ongemakken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misshien een beetje afgevallen Dounja?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee... juist niet..........
Zal het hebben gewerkt en de zaak hebben hersteld. Zou het wel in de gaten houden en bij klachten direct die dingen weer gebruiken. Daarnaast kan het natuurlijk ook geen kwaad dit eerst even te bespreken met je arts om het herstel blijvend te laten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien liep je eerst te veel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook seunzolen gehad vroeger, omdat ik altijd door mijn enkels ging.
Ik heb ze een paar jaar ingehad, en nu al jaren niet meer, en ik ga nooit meer door mijn enkels heen.
Ben ook nog een keer naar een orthopeet geweest, en heb ik op zo'n spiegelplaat gestaan.
Hij zij dat mijn voeten hartstikke goed waren.

Die steunzolen hebben mijn voeten dus blijvend gekoricieerd.

Maar ik heb ze wel gehad toen ik nog in de groei was.

Je zou eens naar een orthopeet kunnen gaan, en eens op zo'n spiegelplaat gaan staan.
Dan kan hij kijken of je voetzolen goed zijn, of niet, en of je ze nog nodig hebt of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De steunzolen hebben gewoon het juiste resultaat opgeleverd en de last aan je knieën en enkels (grotendeels) verholpen. Je kunt dan in principe wel gebruik blijven maken van je steunzolen, maar je zou je lijf ook weer kunnen trainen om zich zonder steunzolen voort te bewegen.
Ik gebruik ook steunzolen, i.v.m. hielspoor. Bij mij was het zo erg dat ik echt niet meer lopen kon. Ik moest de trap op, op mijn knieën. Na het in gebruik nemen van mijn speciaal aangepaste steunzolen, kon ik met een week al weer gewoon lopen, zonder pijn. Nu, 3 jaar later, gebruik ik ze nog steeds. Kan makkelijk zonder die dingen, maar wil gewoon niet het risico lopen dat het weer terug komt.