ik vroeg aan mijn vader of hij een paracetamol voor mij wilde pakken, en blijkbaar heeft hij magnesiumhydroxide gegeven. (2 uur terug) schadelijk??

Ik heb nu net ook een paracetamol genomen...

En ik had gelezen op het internet dat het een laxerend effect geeft, hoe erg is dit ?
(magnesiumhydroxide gebruik je bij maagklachten)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Magnesiumhydroxide, zoals in Maalox? Dat zijn vrij onschuldige maagtabletten voor als je pijn aan je maag hebt. Ze smaken naar pepermuntjes. Maar dat heb jij waarschijnlijk niet geproefd als je hem in z'n geheel naar binnen hebt geslokt. Ze kunnen weinig kwaad.

"Kan een laxerend effect hebben" is een hele standaard bijwerking die meestal niet optreedt. Dus maak je geen zorgen en ren wat harder als je naar de w.c. moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, 'kan een laxerend effect hebben' staat zelfs op pakjes suikervrije kauwgom!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar die zijn ook echt laxerend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Maalox zal vast ook wel echt laxerend zijn. Als je in één keer het hele pakje leegvreet.

Andere antwoorden (2)

Jij hebt geen harde ontlasting, dus zal je wellicht een aanval van diarree krijgen...
Bel anders de apotheek even. Die weten meer dan wij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan absoluut geen kwaad. Het is hetzelfde als een 'Rennie', een antimaagzuur-tabletje. Maak je geen zorgen, één tablet is niet schadelijk als je boven de zes jaar bent.
escape