Kan je doordat je spierpijn hebt van het sporten jezelf griepeig voelen? Ik heb geen koorts maar voel me wel zo en heb behoorlijke spierpijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
41.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je wel last van een virus, ik heb ook al een week spierpijn en ben niet lekker, bij mij komt de spierpijn niet van het sporten.

Het beste antwoord

Ja dat kan. Ik heb jaren gevoetbald en wat jij nu hebt had ik vaak na de wedstrijd. Mijn lichaam was helemaal gesloopt na een wedstrijd. Het voelt een beetje aan als koorts/griep inderdaad. Ik had het vooral als ik tijdens de wedstrijd door een duel hard op de grond terecht kwam. Leek net alsof mijn hele lichaam beurs was.

Je lichaam heeft een hele klap gehad. Op zich niet heel erg. Daar word je ook weer sterker van. Neem wel genoeg rust tussendoor voordat je weer gaat sporten. Bij mij deed een nachtje slapen en rust nemen wonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb iets Ingenomen en duik zo even mijn bedje in hoop dat ik snel opknap 

Andere antwoorden (5)

denk wel dat het kan als je spieren zijn overbelast door sporten een warme douche kan helpen eventueel SRL
spier en gewrichtscreme van VSM
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Ik kan me voorstellen dat als je erge spierpijn hebt, dat heel vermoeiend is voor je lichaam en geest. Je voelt je gewoon niet helemaal top omdat je je niet vrij kan bewegen zonder je pijn te doen en je benen/armen/spierpijngebieden voelen zwaar en vermoeid aan.
Ik heb dat ook altijd met spierpijn, het liefst blijf je dan lekker stil ergens zitten/liggen omdat het pijn doet, maar als je lekker gaat bewegen is het zo weer weg.

Toegevoegd na 4 minuten:
Volgens mij is het ook zo dat je spierpijn krijgt van griep en de daarbij horende koorts. Gewoon omdat je lichaam niet op orde is. Je zou je dus ook nog zo kunnen voelen omdat je lichaam spierpijn associeert met griep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, ik heb zelf ook super spierpijn door het sporten en doordat ik verkeerd heb gelegen, en ik ben er zo misselijk door geworden!
Dus ik denk dat je je wel ziekjes kunt voelen ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De toxinen die het griepvirus maakt veroorzaken (spier) pijn.
Bij overbelasting van gezonde spieren ontstaat melkzuur, welke de spierschede prikkelt.
deze pijn kan lijken op griepachtige pijn.
Bij spierpijn gaat dat echter in enkele dagen over, bij griep duurt dat meestal wat langer.
Niet alle griep gaat met hoge koorts gepaard.
Als je veelvuldig algemene grieperige gevoelens hebt na inspanning zou ik een bloedonderzoek laten doen.
Heb je echter alleen deze pijn op specifieke plaatsen waarvan je weet dat je die spieren de dag tevoren flink belast hebt, maak je dan geen zorgen.
De spier wordt dan aangezet meer spiermassa aan te maken.
Houd het dus goed in de gaten.
Voor normale spierpijn gerelateerd aan training hoef je niet naar een arts te gaan.
Is er echter wat mis met de bloedaanmaak, dan kan na inspanning algemene malaise ontstaan, soms gepaard gaand met KEELPIJN en spruw (witte uitslag op mondslijmvliezen en keel)
Is dat het geval, maar dan spoedig een afspraak met je arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker dat kan, neem in iedere geval twee paracetamolletje van 500 MG en doe die samen tegelijk in glas water en roeren en opdrinken, en je voelt in paar uur iets wat beter! Dat kan ik weten, omdat ik hetzelfde probleem als jij heb gehad! Succes!