Wie weet deze oorzaak van hartpijn zie omschrijving

Hee,
Ik ben een jongen van 18 jaar, sport veel en eet gewoon gezond toevallig keuringen gehaalt voor het korps mariniers op de test van astma na waarvan ik de uitslag nog niet weet.

Hier mijn vraag dus,
Soms krijg ik spontaan steken in bij mijn hart en wil ik ook nog vaak duizelig derbij worden vaak voel ik dan me hart ook echt bonken en zie ik zelfs me shirt bewegen.
Het gebeurt waneer het wilt gebeuren nooit standaard bij iets soms in de les en soms als ik wil slapen. Weet iemand wat dit kan zijn had dus toevallig bij het korps mariniers 2 hartfilmpjes gehad beide waren goed vandaar dat ik dit al helemaal raar vind.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dit is niet gevaarlijk maar als jij zelf j er niet prettig bij is en als het ook niet alleen bij steken in het hart blijft zou ik een huisarts raadplegen

Succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de hartfilmpjes goed zijn is er niet iets Aan de hand met je hart.
Het kan vaak of een spasme in je borst spieren zijn. Of je bent onbewust geschrokken, waardoor je hart tijdelijk even op springt.... En daarvan kan je een naargevoel krijgen. Duizelig misselijk.
Bij een jonge gezonde knul kan dat geen kwaad.
Maar je kan altijd ff naar de HA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een vorm van spanning,
let maar eens op als je iets
moet doen waar jij je gespannen
door voelt,en dan word je ook
duizelig.
En voor het slapen gaan is ook
herkenbaar bij spanning,ik denk
dat jij je onbewust ergens druk
overmaakt.
Sterkte.
12 jaar geleden
Steken in de hartstreek zonder verdere klachten zijn vrijwel altijd spiergerelateerd, dus dat is geen zaak om je zorgen over te maken.
Wat ook zou kunnen, is dat het een ventriculaire extrasystole is (VES), een onschuldige aandoening die bij 50% van de mannen weleens voorkomt. Kenmerkend daaraan is dat je een even een soort druk op de borst voelt, gevolgd door een bonk van je hart, alsof je hart overslaat. De eerste slag wordt niet helemaal afgemaakt (de druk), waarna de volgende extra hard is (de bonk). Dit treedt vooral in rust op, waardoor het extra opvalt, en kan heel eng voelen.
Soms komt het door spanningen, soms kan het komen doordat iemand gevoelig is voor koffie bijvoorbeeld, en soms is het volstrekt onduidelijk wat de oorzaak is.
Als je hartfilmpjes verder oké zijn, zou ik me geen zorgen maken.
Blijf je twijfelen, bespreek het dan eens met je huisarts als je daar een keer bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier ook een ij mij bleek het uiteindelijk extreme maagzuur te zijn. Je hart zit op dezelfde hoogte als een stuk van je slokdarm. Ga eens letten op wanneer je deze steken krijgt; bijvoorbeeld na het eten of na een bepaalde inspanning. Schijnt dit na het eten voor te komen dan zou ik naar de huisarts gaan en om maagzuurremmers vragen. P.s. je kunt ook erg duizelig worden van maagzuur en daarbovenop komt nog eens dat je waarschijnlijk gaat hyperventileren nadat je steken nabij je hart voelt.

Toegevoegd na 1 minuut:
De eerste zin moet zijn: Ik heb hier ook een lange tijd mee zitten klooien en bij mij bleek het uiteindelijk extreme maagzuur te zijn.