Het ligt er aan wat je precies bedoelt met je vraag, aangezien de meeste tandpasta's voor volwassenen zonder fluoride zijn. Kindertandpasta's echter bevatten bijna allemaal wél fluoride. Dit komt doordat kinderen een extra steuntje kunnen gebruiken bij het schoonmaken/houden van hun tanden (poetsen vaak net wat minder goed).
Wil je je kind een tandpasta geven met die extra bescherming maar zonder fluoride, kijk dan naar tandpasta's met xylitol. Xylitol is een stof die gehaald wordt uit berkenbast en heeft dezelfde beschermende werking als fluoride, maar is een stuk gezonder voor kinderen die de tandpasta nog doorslikken.
Het merk Lavera heeft een kindertandpasta met xylitol (zonder fluoride dus). De merken Lavera en Weleda hebben tandpasta's zonder fluoride en dus helemaal zonder extra ondersteuning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

veel merken zijn met en ook zonder fluoride verkrijgbaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Parodontax bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn er blijkbaar nogal wat, zie bron.

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik denk dat Paradontax wel de bekenste is.

Toegevoegd na 1 minuut:
En Sensodyne.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ultradent (Kruidvat huismerk) in de rode tube. Er staat er een van mijn partner hier in de badkamer en daar staat duidelijk op zonder fluoride.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aloe dent is een natuurlijke tandpasta zonder fluoride.
OOk emoform is zonder fluoride.
Kindertandpasta is meestal zonder fluoride.