Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je ook onder een roesje je verstandskiezen laten trekken?

Als de tandarts aangeeft je niet naar de kaakchirurg hoeft en hij het zelf kan doen, maar je zo angstig bent dat je graag een roesje wilt, mag dat dan? Het gaat om iemand die autisme heeft.

Toegevoegd na 49 minuten:
Ik bedoel dan dat je zelf graag alsnog wel naar de kaakchirurg wil, omdat hij een roesje kan geven.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
6.1K
Computoon
9 jaar geleden
Heeft een 'gewone' tandarts wel de 'spullen' voor een roesje?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee volgens mij niet. Heb me vraag even uitgebreid. Bedoel dat je dan zelf wel naar de kaakchirurg wil.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
een roesje? door een paar borrels te drinken?
lijkt me niet slim
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe kom je bij die borrels.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De tandarts vindt het blijkbaar niet nodig. Hij baseert dit op zijn deskundigheid als tandarts, wat nodig is bij zo'n ingreep.
Maar in dit geval is er een andere factor: de patiënt is autistisch en heeft angst. Wanneer de tandarts dit niet weet, gaat hij uit van de " normale" procedure. Dus het is wel nodig om ook de tandarts te vertellen dat iemand autistisch is en angst heeft. Met deze informatie kan een tandarts kijken of het dan nodig is dat een patiënt een roesje krijgt, of dat er nog andere manieren zijn om rekening te houden met de patiënt.
Mijn advies: vertel de tandarts van de angst en het autisme. Laat dan de tandarts beslissen.
Succes!
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De kaakchirurg zal normaal gesproken niks voorschrijven wat een roes(je) veroorzaakt. Misschien is het een idee om eens met de huisarts te overleggen of die wellicht een rustgevend middel zou kunnen voorschrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding