Wat is hygienischer/effectiever, je tong poetsen of je tong schrapen?

soms schraap ik mijn tong, maar meestal poets ik mijn tong omdat ik dat makkelijker vind.

maar welke methode is het beste voor je mondhygiëne?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Beiden. Eerst schraap je je tong. Hierdoor is het overgrote deel van de vuiligheid uit je mond. Dan poets je je tanden en vervolgens poets je je tong om die plekken te reinigen waar de schraper minder goed bij kan. Spoel je mond nog even met mondwater om alle achtergebleven restjes/bacteriën te verwijderen/doden.

Ligt eraan poets je je tong na je tanden is het natuurlijk slechter Het beste is schrapen

Aangezien je denk ik geen 2 tandenborstels gebruikt zou ik zeggen je tong schrapen. Daarmee haal je ook in 1 haal bacterien weg. terwijl met poetsen kan je een stukje vergeten. In Amzie heb je tongschrapers. ( hier misschien ook) maar in Amerika heb je reclames die zeggen ( did you brush your tongue today?) Sneller is de schraper. Maar een slokje listerine doet ook wonderen ;)

Mijn tandarts zei dat ik elke keer na het poetsen ook mn tong moet schrapen. En dan vooral achter die bobbeltjes achter op je tong. Steek je tong ver uit en je mond wijd open. Bijna in je keel, daar achter op je tong zie je toch van die bobbels? Dáár achter verzamelen de bacterien zich, en dat moet je dus wegschrapen. Ik heb een tongschraper van 'Halita' dat is een merk dat mijn tandarts gebruikt. Bij een drogist (kruidvat oid) verkopen ze ook tongschrapers! ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100