Weet iemand of oorsuizen (tinnitus) veroorzaakt kan worden door nog niet doorgekomen verstandskiezen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Oorsuizen kan vele oorzaken hebben. Om alles uit te sluiten zou je een bezoek aan zowel tandarts als huisarts moeten brengen. De eertse om ontstekingen aan wortels van kiezen uit te sluiten en de tweede om je gehoorgang te bekijken en eventueel uit te spuiten. Ontstekingen in de kaak kunnen pijn uitstralen naar voorhoofd, oren en kaak zelf.

Dat kan niet nee. Dat zou namelijk impliceren dat het oorsuizen verholpen zou kunnen worden door de verstandskiezen te trekken. En tinnitus is (vrijwel) nooit te verhelpen, bovendien is de oorzaak van tinnitus nooit echt aanwijsbaar. Ik heb zelf tinnitus en daarom heb ik er veel info over gelezen. Tinnitus met als oorzaak niet doorgekomen verstandskiezen heb ik nooit iets over gelezen of gehoord.

Tinnitus kan verOORzaakt (flauw...) worden een ontsteking van een verstandskies. Die kies kan ontstoken raken wanneer deze nog niet is doorgekomen en wanneer deze wel is doorgekomen.

Dat zou zomaar kunnen lijkt me. Ik heb eens flink oorpijn gehad, later uitstralend naar m'n verstandskies. De verstandskies bleek ontstoken te zijn. Toen deze werd getrokken, was ook de oorpijn verdwenen. Er is dus inderdaad een verband tussen verstandskies en het oor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100