Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat houdt een mondhygiene behandeling in?

Wat houd zo een behandeling in? Wat doen ze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
756

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ben je nog nooit bij een mondhygienist geweest dan? Mondhygiene houdt in dat het goed gereinigd wordt, je kan er verdovingen voor krijgen en het kan best pijnlijk zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allereerst doet de mondhygienist een onderzoek naar de conditie van je gebit, en geeft ze voorlichting over hoe je het zelf het best kan bijhouden.
vervolgens verwijdert ze het tandsteen.
dat kan af en toe even gevoelig zijn, maar ik heb het nooit echt als pijnlijk ervaren.
het apparaat wat het tandsteen verwijdert, brengt ook water in de mond, en dat is wel eens vervelend, omdat je water in je keel krijgt, maar niet kan slikken.
ik vraag daarom altijd of ze zo nu en dan even wil stoppen, zodat ik kan slikken.
daarna controleert ze het gebit nogmaals, en schrapt hier en daar nog wat weg met een haakje.
tot slot polijst ze je gebit met een mint-creme.

ik ben erg bang voor de tandarts, maar de mondhygieniste valt alleszins mee vind ik.
succes!
(Lees meer...)
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
prima antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding