Wat houdt een mondhygiene behandeling in?

Wat houd zo een behandeling in? Wat doen ze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (2)

Ben je nog nooit bij een mondhygienist geweest dan? Mondhygiene houdt in dat het goed gereinigd wordt, je kan er verdovingen voor krijgen en het kan best pijnlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allereerst doet de mondhygienist een onderzoek naar de conditie van je gebit, en geeft ze voorlichting over hoe je het zelf het best kan bijhouden.
vervolgens verwijdert ze het tandsteen.
dat kan af en toe even gevoelig zijn, maar ik heb het nooit echt als pijnlijk ervaren.
het apparaat wat het tandsteen verwijdert, brengt ook water in de mond, en dat is wel eens vervelend, omdat je water in je keel krijgt, maar niet kan slikken.
ik vraag daarom altijd of ze zo nu en dan even wil stoppen, zodat ik kan slikken.
daarna controleert ze het gebit nogmaals, en schrapt hier en daar nog wat weg met een haakje.
tot slot polijst ze je gebit met een mint-creme.

ik ben erg bang voor de tandarts, maar de mondhygieniste valt alleszins mee vind ik.
succes!
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
prima antwoord.