Is mijn tandvlees ontstoken?

Ik heb al een paar dagen heel erg last van het tandvlees dat achter mijn linker kies zit. Gisteravond is het door gaan zetten en het doet nou echt heel veel zeer! Omdat ik denk dat het mijn tandvlees is vind ik het niet noodzakelijk om naar de weekend tandarts te gaan. Wie kent dit en weet wat er tegen helpt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.2K

Het beste antwoord

Is het bij een verstandkies die door komt? Dan kan dit het zijn. Meestal is het moeilijk om het tandvlees bij een verstandkies schoon te houden en dit kan voor ontstoken tandvlees zorgen. Bloed je tandvlees ook als je het poetst?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als ik mijn tanden poets begint het te bloeden. Ook tussen de kies en een andere tand in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het ontstoken is. Je hoeft er niet voor naar de tandarts, gewoon goed je tanden en tandvlees poetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt inderdaad als ontstoken. Goed poetsen en het gebruik van waterstofperioxide kan het verhelpen. Het gebruik van waterstofperoxide U doet een klein beetje waterstofperoxide 3% in het maatdopje. U dept het katoenen watje goed in de waterstofperoxide en masseert uw tandvlees. U gaat door tot het gaat schuimen. Na een week ziet u een goed resultaat. Dit kan helpen als u op de goede manier poetst en gebruik maakt van de hulpmiddelen voor tussen de tanden. Bron: http://www.detandenfee.nl/tips.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het werken met tandenstokers werkt ook heel goed! In het begin zal het even bloeden, maar na een week zul je al resultaat zien. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Helemaal eens met Hetty1989. Tandenstoken kan na een week al resultaat geven. Zou ik zeker mee beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En voor de ruimtes waar je niet met een tandenstoker tussen komt, kan je nog flossen proberen!

Andere antwoorden (3)

Aangezien het moderatieteam weer erg enthousiast is met verwijderen van antwoorden, nogmaals mijn antwoord.

Het is zo niet te zeggen of je ontstoken tandvlees hebt, Dat kunnen we zo niet zien, maar als t erg rood ziet en bloed zou dat wel eens kunnen.

Je kan het beste je tanden poetsen met parodontax tandpasta, dat voorkomt ontstoken tandvlees.

Voor nu zou ik bij de drogist listerine halen en daar je mond mee spoelen.

Hopelijk laten ze dit antwoord wel staan......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt er idd op. Wat heel goed helpt is kamillosan, te koop bij de drogist op basis v kamille. Ontsmet en verzacht. Het fijnste is de flacon met spray. Heb je na vijf dagen nog last of wordt de pijn erger, ga dan naar de tandarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik herken dat, heb er ook wel eens last van. bij het poetsen ook je tandvlees meepoetsen door de borstel er schuin op te zetten helpt.
voor gezond tandvlees moet je regelmatig een tandenstoker gebruiken. in het begin kan dat wat bloeden maar dat gaat vrij snel over.

bij twijfel gewoon een afspraak maken met een mondhygiënist of een tandarts.