Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ragen/flossen na of voor mondspoeling?

Ik flos en raag nu sinds kort omdat ik last heb van tandvlees onsteking. Ik heb nu speciale Meridol tandpasta & mondspoeling voor onstoken tandvlees. Nu vroeg ik me af of ik na het poetsen eerst moet ragen, en daarna de mondspoeling gebruiken of andersom? Of moet ik ragen, tandenpoetsen en daarna spoelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou eindigen met mondspoelen, zodat je eerst alle losgemaakte etensresten hebt verwijderd door stoken en poetsen. Dus stoken en poetsen, daarna goed spoelen met water en daarna het mondspoelmiddel.

Hierdoor zorg je ervoor dat de werkzame stoffen uit het spoelmiddel zo overal beter bij kunnen en na gebruik op de juiste plaatsen kunnen achterblijven om daarna hun werk voort te zetten indien nodig.

Gebruikelijke dosering mondspoeling met Chloorhexidine: 2 x per dag de mond 1-2 minuten spoelen met ca. 10 ml vloeistof en die daarna uitspugen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding