Ik heb vaak blaren in mijn mond. Dit trekt zelfs door naar mijn kaak die nu helemaal pijn doet. Kan dit ook komen door uit andermans glas te drinken?

Ik eet elke dag fruit, brood en vlees of vis, dus vitaminegebrek kan het niet zijn.. Ik spoel met listerine, poets 2 keer per dag mijn tanden, dus ik zou het niet meer weten!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
2.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
Eet je ook wel groente?
En wat voor fruit eet je? Alleen een appeltje is niet genoeg

Antwoorden (4)

Je tanden gaan poetsen met tea tree tandpasta, wij hebben hele goede ervaringen met de tandpasta van thursday plantation.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fruit is gezond... maar sommige mensen zijn allergisch voor bepaalde soorten fruit.

Zo'n allergie kan zich op een heleboel verschillende manieren uiten. Eén van die manieren is: blaarvorming in het hele mondgebied, zelfs inclusief lippen en tong.

Laat eens een tijdje één fruitsoort staan. Waarbij ik met "fruitsoort" bedoel dat je bijvoorbeeld een week lang alle citrusvruchten vermijdt. Dus geen sinaasappels, maar ook geen citroenen, mandarijnen en dergelijke. Als dat het niet is, daarna een week alle appels laten staan. Enzovoort.

Je kunt ook proberen wat er gebeurt als je geen listerine meer gebruikt. Ook zonder listerine wordt je gebit voldoende schoon. En mocht je gebruiken vanwege het frisse mondgevoel, dan denk ik dat je best een weekje zonder kunt, gewoon om te kijken of dat de oorzaak zou kunnen zijn.

Ik denk dat je op die manier, door steeds één van je normale voedingsmiddelen te laten staan, kunt ontdekken of je ergens allergisch voor bent.

Cryofiel
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
officieel werkt het als volgt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eliminatiedieet
Het is van belang wat het voor blaren zijn.
Aften zijn kleine pijnlijke plekken die vooral bij een verzwakte weerstand zich kunnen voordoen.
Het kunnen ook allergieën zijn (tomaat ananas) of bacterieel/ schimmels.

Zonder uit te zoeken wat het is , is het lastig raad te geven.
De meeste goede dingen doe je al.

Ik raad je aan naar je arts te gaan, het kan een symptoom zijn van een andere kwaal en zouden dan pas kunnen verdwijnen als die kwaal zelf wordt aangepakt.
Ik zou er niet langer mee rondlopen.

Dus na de arts.
Zijn het aften , stip ze dan aan met lidocaine gel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat dat spoelmiddel achterwege, ze doen meer kwaad dan goed.Gebruik als tandpasta een merk dat geen zeep bevat, want bij een flink deel van de gebruikers irriteert dat de mond. Een voorbeeld van een dergelijk tandpastamerk dat bij mij heel goede resultaten geeft is Zendium. Dit is in België alleen nog in de Albert Hein winkels te krijgen; anders moet je erom naar Nederland. Als ik een ander gebruik, zelfs Sensodyne, krijg ik blaren in de mond. Ook dagelijks citrusvruchten eten irriteert de mondslijmvliezen.