Wat zijn goede maaltijden die je zonder tanden kunt eten?

Binnenkort worden mijn ondertanden getrokken. Boven heb ik al geen tanden meer. Ik kan het gebit niet in houden door medische redenen en zal dus moeten wachten tot de kaakchirurg aan een klik gebit kan beginnen. Heb jij tips voor goede maaltijden die je zonder tanden kan eten?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
43.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het in jouw geval niet de bedoeling is om af te vallen en als je eetlust wat minder wordt door dit soort eten raad ik je aan om fantomalt te kopen in de apotheek. Dat kun je overal doorheen gooien en geeft je wat meer energie. Doordat je overal vocht aan moet toevoegen voor je staafmixert wordt het volume vaak te groot. Als afvallen geen bezwaar is hoeft het natuurlijk niet.
j5m
10 jaar geleden
Je zou het ook eens met babymaaltijden kunen proberen.
vooral de fruithapjes zijn goed te eten.
Je kunt dan eens tussendoor iets eten wat weinig tijd kost en voedzaam is.
En bovendien makkelijk te verwarmen in de magnetron
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed idee maar dan zeker niet de fruithapjes, je hebt ook gewoon macaronipotjes met kleine stukjes, die schuif je zo naar binnen.
j5m
10 jaar geleden
fruithapjes die zonder problemen onder de yoghurt of vla kunt mengen.
je hoeft dan niet te prakken .

Het beste antwoord

Als je er nog geen hebt, zou ik een blender aanschaffen.
Daar kan echt alles in:
* De maaltijd die jouw overige gezinsleden eten, die doe jij in de blender. Eventueel wat extra vocht en je hebt een complete maaltijd.
* Kort gekookte groenten en aardappelen. Eventueel met wat gekookt gehakt en een bouillonblokje: een heerlijke soep naar smaak.
* Een paar blokjes spinazie uit de vriezer, met aardbeien of ander fruit en wat yoghurt of sojamelk: een compleet ontbijt of lunch.
* Hier vind je nog een heleboel recepten:

http://www.blenderworkshop.nl/blender-recepten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de reacties. Er waren meer antwoorden bij waar ik wat mee kan.

Andere antwoorden (6)

Vla, pap, aardappelpurree, zacht gesudderd koteletje, appelmoes, soep... Enz.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Als aanvulling, gaar gekookt rundvlees (draadjesvlees, heb je in ieder geval geen tanden waar het tussen blijft zitten) Spinazie, witte bonen in tomatensaus.
Hutspot, stamppotten in het algemeen, yoghurt met (geweekte) muesli als ontbijt, en verder is je staafmixer je beste vriend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
In plaats van muesli (dat moet je toch echt wel kauwen om het te kunnen verwerken) zou ik Brinta nemen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geweekte muesli kun je ook redelijk goed fijnmalen tussen je reeds afgeharde en genezen tandvlees op de plaats waar je al langer geen tanden meer had, weet ik uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt. +
Ritsuka
10 jaar geleden
Muesli in de avond al in de yoghurt doen, en in de koelkast zetten.
In de ochtend is het mooi zacht geworden.
Bruine bonen uit een pot
Havermout / Brinta
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt vele soorten soep maken .
En als je er gehaktballetjes erdoor doet dan kun je die tussen jou tong en gehemelte een beetje fijn drukken .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik eet s' ochtens altijd een fruit smoothie met havermout. Als je de havermout even laat weken kun je het makkelijk eten als ontbijt of lunch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles blenderen is geen goed idee, de aparte smaken gaan helemaal verloren, je krijgt het idee dat je steeds hetzelfde eet.
Je kan alle soorten vis eten, geen enkel probleem. gecombineerd met aardappelpuree waarin je klein gesneden en zacht gestoofde groente (prei, wortel, venkel...) doet. Ook lasagna kan, spaghetti, gegratineerd witloof in ham met kaassaus... als je op je bord maar klein genoeg snijdt. Vaak eet ik ook soep waarin in stukjes brood week, al dan niet met een beetje paté erop. Je kan ook roerei maken, bijvoorbeeld met gerookte zalm en tomaat.
En zeggen dat ik deze website aanklikte om nieuwe mogelijkheden te vinden... ;-).
En ja, ik heb momenteel geen tanden, ik spreek dus uit ondervinding.