bang om alleen te slapen tips ??

Er is voor 3 maanden terug een molotovcocktail op ons balkon gegooid , ik heb toen 3 maanden bij mij oma geslapen , door omstandigheden is zij hier komen wonen , en alles ging weer goed sliep weer thuis , tot vandaag mijn oma ging verhuizen , nu moet ik dus alleen slapen en dat vind ik hartstikke eng , als ik eraan denk van ; stel je voor je slaapt en dan gebeurt het weer . Dat soort dingen maken me bang , iemand tips om toch lekker te kunnen slapen , ( we weten wie de dader is bedreigingen kregen we van te voren binnen , politie kent de jongen heel goed , en doen er niks aan )

Mvg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Raam dichthouden: niemand kan dus binnen in je kamer.
Deuren op slot beneden: niemand kan dus binnen.
Lampje aan: je kan om je heen kijken.

En lekker slapen ;) goodnight.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stel je die persoon voor met Mickey mouse oren, geef hem een Pinokkio neus, zet hem in zijn boevenondergoed neer, en laat hem krimpen. En hoor hem met een piepstem aan je vragen of ie nu mag gaan. Geef hem toestemming en vertel dat hij niet terug hoeft te komen. Missie volbracht en klaar om te slapen. Maak het beeld zo lachwekkend mogelijk voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En jezelf voor liegen dat er niks aan de hand is? Ik vind het nog al wat, een aanslag met een molotovcocktail ..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Molotovcocktail is idd niet niets. Misschien is het beter Xlouiselove met slachtofferhulp gaat praten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jezelf uit je slaap houden is ook niet niks en helpt je niet. Het probleem met de dader kun jij niet oplossen, daarom moet je er ook werk van blijven maken dat de politie wel iets doet. Maar je kan wel proberen uit de angst-wurggreep van die persoon te komen, door je een andere voorstelling van de persoon te maken.
En...EMDR is zeker een goed idee.
Tip 1:
Je hebt een traumatische ervaring gehad. Dit houdt je op dit moment zodanig bezig dat het je leven beinvloedt (overigens heel logisch!).
Mijn tip, ga naar de huisarts voor een verwijzing voor een psycholoog om met EMDR bezig te gaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eye_movement_desensitization_and_reprocessing
http://www.emdr.nl/ (vind zelf deze site niet zo overzichtelijk).

Tip 2:
Ga naar een rechtshulp en probeer uit te vinden waarom de politie niets doet (kan ook zijn dat ze weten wie het is, maar geen bewijs hebben, dat maakt het dan heel lastig ja) Je zou een camera op kunnen hangen, wellicht dat het afschrikt.

Je kan een heleboel doen zoals warme melk, valium, voor mijn part snuif je 3 kilo coke omdat je dan lekkerder slaapt (deze optie is wel wat duurder), maar ik denk zelf dat dit niet een angst is waarbij je wellicht wat hulp kan gebruiken.

Dan de disclaimer:
Ik heb wellicht wat meer medische kennis dan gemiddeld, maar ik ben geen arts en heb geen medische graad van wat dan ook behaald. Bovenstaand is een persoonlijke mening.

Succes
Thecis
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk ook dat een therapeutische behandeling nodig is. En EMDR is wat dat betreft een heel goede. Daar hoef je ook niet moeilijk te gaan doen en te praten over allerlei dingen van vroeger. Het is gewoon concreet, to the point en het helpt.
Een + van mij.
Thecis
9 jaar geleden
Succes! En wat de politie betreft, als je de energie hebt, blijf er achter aan jagen. Het gooien van een molotov cocktail blijft (poging tot) brandstichting en dit had mogelijk dood door schuld of zelfs iets met voorbedachte rade kunnen zijn. Dat is mijn inziens niet mals.
Laat je eventueel informeren door een advocaat en blijf jagen...
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Misschien kan je je balkon afschermen met kippengaas. Als hij het nog een keer zou proberen, want ik begrijp dat je daar bang voor bent. Dan kan de fles niet op jullie balkon terecht komen. Hooguit dat de brandende lap in het gaas blijft steken, maar ik verwacht van niet. Misschien krijgt hij hem zelf wel op zijn kop :-) (of mag ik dat niet hopen?)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Haha ik naar bed? Voor 6 uur 's ochtends? Dat zou een wonder zijn.
Ik verwacht dat je dit leest na het slapen... Goed geslapen?
Thecis
9 jaar geleden
Mooi zo. Lekker he