Wat zal je doen als een verkeerd kind meeneemt of aanspreekt omdat je deze aanziet voor je eigen kind ?

Het kind (2/3 jaar) heeft dan per ongeluk de jas aan van je kind, de sjaal om en heeft de must van de jas op. Je hebt haast omdat het regent zo je doet haar een regenponcho aan, pakt haar handje en bij de fiets til je haar op, doet de riempjes om en fietst naar huis. Pas thuis merk je dat een verkeerd kind hebt meegenomen.

In een winkel zie een kind,gezien op de achterkant, staan die bijna dezelfde jas aanheeft en kapsel heeft dus je denkt dat het jouw kind is. Je ziet dat je kind iets ondeugends doet, loopt er heen, en je geef deze een tik op de vingers en spreek deze hard aan.

In een zwembad ben je met dochter tikkertje aan het over doen, je dochter heeft een roze badpak aan. Even draai je eigen weg draai om en ziet een kindje staan met een roze badpak aan en bijna dezelfde koppie. Zo je pakt het kind op, weer vanaf de achterkant gezien, en opeens merk je dat het verkeerde kind hebt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

eens naar de opticein gaan om mijn ogen te testen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd, ook mijn eerste reactie
Ik zou een bril nemen, want dan zouden mijn ogen mij in de steek laten...

Ik vergis me nooit in mijn kinderen, ik zie ook altijd de energie van die gestalte, dus ik heb me nog nooit vergist...

Maar als het toch zou gebeuren, dan maakte ik mijn vergissing zo snel mogelijk weer goed... Vergissingen kunnen toch gebeuren... Daar heeft iedereen begrip voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goed alternatief is om even naar de oogarts te gaan.
Als je thuis pas ontdekt dat je het verkeerde kind hebt meegenomen lijkt me dat de beste tip.
Je kind is het slachtoffer van jou onoplettendheid.
Zo raken kinderen zoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou goed scenario zijn voor een film. In de realiteit denk ik dat behoudens moeders onder drugs , het natuurlijk moeder-kind gevoel ervoor zal zorgen dat dit uiterst zelden voorkomt en indien wel ,direkt kind terugbrengen met de nodige excuses.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat mij zou overkomen zou ik naar de dokter gaan en me laten nakijken want dan is er iets niet goed met je.
Als ik zie dat iemand anders mijn kind zou weg nemen zou ik heel boos worden (zeker als een volwassenen mijn kind slaat, dan krijgt deze een knal voor zijn harses terug). Een normaal mens neemt niet zo maar het verkeerde kind mee. Zelfs als ik mijn lenzen niet heb in gedaan kan ik me ouders en mijn zus al herkennen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand anders regelmatig zijn kind verward met een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mij is zoiets overkomen..

drukke winkel straat ik voel een klein handje die mij hand vast pakt. op dat moment was ik druk aan de klets en keek niet naar beneden.

ondertussen word ik geroepen door mijn man, zonder na te denken hou ik het handje vast en loop door tot mijn man zegt " lieve schat, sinds wanneer hebben wij 2 kinderen"

ik voelde me erg opgelaten.. en ben gelijk opzoek gegaan naar de ouders!

ik heb m`n excuus aangeboden, maar ik voelde me verschrikkelijk.
en voortaan let ik dus wel iets beter op!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat je dan zal doen ?
zo snel mogenlijk terug fietsen en de ouders van dat kind zoeken en nagaan waar je eigen kind uithangt.
in de andere gevallen ook ongeveer zoiets doen.

en dan de volgende keer altijd eerst even naar het gezichtje kijken voordat je hem/haar meeneemt.
14 jaar geleden
Het zal me nooit overkomen en denk dat het ook zeer weinig voorkomt. Wat zal ik doen, gelijk het kind terugbrengen en me bril opzetten. Aan de moeder zal me exuces aanbieden en me kapot schamen. Bij de voorbeelden;

1 ik zal hem/haar eerst aanspreken op het gedrag en waarschuwen pas als hij/zij niet reageert zal ik ingrijpen. Meestal reageert ze wel en loopt ook naar me toe.

2 het kan best gebeuren dat even in een flits een kindje aanziet voor je eigen maar verders nee.