Hoe kan ik wel klaarkomen?

Tijdens de sex, beffen en vingeren kom ik niet klaar. Als ik zelf vinger lukt het wel, maar ik zou ook graag een keer klaar willen komen tijdens de sex. En dat zou ook fijner zijn voor mijn vriend. Weet iemand hoe het komt dat ik niet klaar kan komen en hoe ik dit dan wel kan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Op deze website http://www.nvsh.nl/problemen/anorgasmieVrouw.htm vind je hiervoor de onderstaande adviezen: "Niet kunnen klaarkomen (anorgasmie) (...) Wat is er aan anorgasmie te doen? ◾ Men moet eerst nagaan of de oorzaak van het niet klaarkomen gelegen is in het geen zin hebben. Dat is iets anders is dan anorgasmie, maar als er geen zin is blijft het orgasme natuurlijk helemaal uit. Het gebrek aan zin kan verschillende oorzaken hebben, die onder ogen gezien moeten worden. De eenvoudigste oorzaak van geen zin hebben kan gelegen zijn in medicijngebruik of testosterontekort, maar er kunnen allerlei andere oorzaken zijn. ◾ Als er wel zin is, moet je je afvragen hoe vaak je elkaar aanraakt of aanhaalt, met elkaar zoent en streelt, wie daarbij het meeste initiatief toont en wie het meest afwijst. Je kunt dan een paar maanden alleen maar vrijen zonder neuken, om van het idee af te komen dat vaginaal stoten zonder meer tot een vrouwelijk orgasme leidt. ◾ De vrouw moet actief leren zijn, zichzelf verkennen en bevredigen. Een vibrator kan hierbij van nut zijn. Ook bij het vrijen moet ze zich actief opstellen, niet verwachten dat de partner haar bevredigt. De partner moet niet alle verantwoordelijkheid op zich nemen, de eigen verwachting relativeren. ◾ Niet aan vrijen beginnen met de gedachte een probleem te gaan verhelpen. Veel beter is het om een tijdje te vrijen zonder klaar te komen, en dan te stoppen, bewaren voor de volgende keer, zodat je elke keer weer zin hebt in plaats van ertegen op te zien. De volgende keer kan over een half uur of over een paar dagen zijn. ◾ Er zijn geen drankjes of pillen die ineens helpen, wel is het goed om van te voren zoveel mogelijk zin te creëren door een prettige sfeer, uiterlijk en kleding, en de juiste stemming. ◾ Als het niet op eigen houtje lukt, kan het zinvol zijn eens een seksuoloog te raadplegen."

Bronnen:
http://www.nvsh.nl/problemen/anorgasmieVrouw.htm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100