Kan ik mijn lichaam in de war brengen door helemaal te stoppen met de pil terwijl ik nog in de eerste week zat?

Ik was nog in de eerste week van mijn pilstrip maar was de pil 2 dagen na elkaar vergeten en voelde iets in me buik. Ik dacht, laat ik maar een stopweek inlassen want ik voel ongesteldheid opkomen en dan is het niet zo een goed Idee om pil te slikken want dan werk ik het juist tegen.. dacht ik.

Ik heb sinds woensdag 20 augustus 2014 de pil niet meer geslikt.
Vandaag is het vrijdag 22 augusts 2014.
Ik wil een hele stopmaand inlassen zodat mijn lichaam vanzelf een keer ongesteld gaat worden na zoveel jaar de pil slikken leek mij dit goed voor me lichaam.

Maar.. ik ben nog steeds niet ongesteld geworden?
Komt dit nog? Of wat moet ik nu doen? ( Ik bedoel nou eigenlijk niet dat ik zwanger ben, ik bedoel gewoon dat ik mijn lichaam verstoor)

Zou heel blij zijn met een antwoord, ik maak me namelijk grote zorgen.
Mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
Je lichaam raakt alleen maar in de war door al dat stoppen en starten denk ik. Of gewoon slikken zoals het hoort, of helemaal stoppen.
Anders werkt hij ook niet goed, en slik je voor niks

Antwoorden (1)

Je schrijft dat je jarenlang de pil hebt geslikt, dan kan het even duren voor je normale cyclus weer op gang komt. Onder invloed van de pil wordt het baarmoederslijmvlies nauwelijks opgebouwd, dus er is bijna niets wat bij een ongesteldheid zou kunnen veroorzaken. Tijdens je stopweek heb je vaak wel een bloeding onder invloed van de plotselinge hormoonschommeling, maar ook dat kan na een aantal jaren minder worden of zelfs helemaal verdwijnen.

Je had neem ik aan net je stopweek gehad, en daardoor kreeg je nog geen onttrekkingsbloeding zoals je die krijgt na een hele pilstrip. Je natuurlijk menstruatie is nog niet op gang gekomen, dat kan nu eenmaal even duren als je stopt met de pil na een langere tijd. Met een maand of drie tot zes komt het meestal wel weer op gang, maar bij sommige vrouwen kan het langer duren.

Als het heel lang duurt of als je je zorgen maakt, kun je natuurlijk altijd je huisarts om advies vragen. Verder is het natuurlijk belangrijk als je seksueel actief bent en je niet zwanger wilt worden, je aanvullende maatregelen neemt. Waarschijnlijk heb je nog geen eisprong zolang je cyclus niet op gang is, maar je kunt beter geen risico's nemen als je dat niet zeker weet.

Toegevoegd na 1 minuut:
En wat je moet doen? Als je geen actuele kinderwens hebt voor laten we zeggen het komende jaar, kun je óf weer met de pil beginnen, óf kiezen voor andere anticonceptie. Als je wél een actuele kinderwens hebt, kun je beter wachten tot je cyclus weer op gang komt en in de tussentijd een barrièremiddel zoals condooms gebruiken als je seks hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stoppen met de pil is heel raar voor je lichaam..
Eigenlijk zou je de maand af moeten maken, dan ben je nog 1 keer 'geregeld ongesteld, en dan kan het langer duren voordat je weer ongesteld word. Dit heb je ook als je de pil door slikt. Vraag anders even na bij je huisarts of alles nog ok is.. Je lichaam stelt zich vrij snel in op de pil, dus als die ineens mist, kan je lichaam ook redelijk ontregeld zijn:)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh hahahahaha.. Heb ik op de verkeerde gereageerd;)