wat betekent seksuele aantrekkingskracht?

Na een aantal jaren relatie geven heel wat mensen aan dat de 'pure lust' weg is. Wat voor een invulling heeft seksuele aantrekkingskracht dan in een langdurige relatie, wanneer de vlinders weg zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Ook seksuele aantrekkingskracht wek je op een één of andere manier op in een vrouw. Want het is uiteindelijk het elkaar seksueel aantrekkelijk vinden dat je met elkaar in bed doet belanden.
Maar hoe ontwikkelt seksuele aantrekkingskracht zich nu eigenlijk en is zoiets wel op te wekken. Of ontstaat het gewoon en is het gewoon dikke pech als het niet ontstaat.
Je instinct bepaalt
Seksueel aantrekkelijk ben je voor vrouwen als ze met je naar bed willen. Dat zal geen geheim zijn. Maar seksueel aantrekkelijk zijn voor vrouwen heeft minder met uiterlijk te maken dan je zou denken. Uiteraard helpt het wanneer je er goed verzorgd uitziet en dat het duidelijk is dat je aandacht aan jezelf besteedt. Iets wat mensen eigenlijk automatisch doen wanneer ze lekker in hun vel zitten en zich gezond voelen.
Of iemand seksueel aantrekkelijk is, bepaal je niet met je verstand. Het is puur je instinct dat bepaalt of iemand al dan niet aantrekkelijk voor je is. Dat maakt aantrekkingskracht ook zo'n onbegrijpelijk iets. Doorgaans kunnen mensen je niet echt vertellen waarom ze met elkaar in bed zijn beland en seks hebben gehad. Het is gebeurd en ze hebben ervan genoten. Dat is het enige wat ze doorgaans met zekerheid kunnen zeggen.
Aantrekkingskracht heeft alles te maken met onze menselijke natuur en de wil om onze genen te laten voortleven. Om deze kans zo groot mogelijk te maken zijn ook wij, net als elke andere diersoort, daarvoor op zoek naar een zo sterk en zo gezond mogelijke partner om ons voort te planten.
Mannen bepalen instinctief de gezondheid van een vrouw op basis van hun uiterlijk. Mooi haar, een gladde huid, mooie ogen en een stralende lach zijn voor mannen kenmerken van een gezonde vrouw.
Vrouwen daarentegen zoeken instinctief vooral naar een partner die in staat is haar en hun kroost een veilige en beschermde omgeving te bieden. En een partner die in staat is haar en hun kroost te verzorgen