Hoe kan je je conditie verbeteren zonder veel te trainen?

ik wil mijn conditie verbeteren maar ik mag niet:

Rennen (inverband met knie en achillespees)
Ikk mag niet naar een sportschool, omdat me ouders dat te duur vinden

Maar hoe kan ik nu toch mijn conditie verbeteren

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik mag wel lange wandelingen maken, maar dan moet ik tussen door wel even zitten

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt thuis gratis oefeningen doen, zoals bijvoorbeeld opdrukken en allerlei soorten buikspieroefeningen. Op internet kun je zoeken naar talloze soorten oefeningen die je gewoon thuis kunt doen. Veel tijd hoeft dat ook niet te kosten; denk aan tien minuten per dag. Uiteraard kun je ook buiten lekkere lange wandelingen maken (als dat wel mag), gaan zwemmen of gaan fietsen.

Probeer bovenlichaam oefeningen te doen. Deze kun je makkelijke online vinden. Is het wel mogelijk om lange wandelingen te maken? Dit is ook goed voor het verbeteren van je conditie.

Bronnen:
http://www.fitnessnet.nl/fitnessnet.nl/inf...
http://www.gezondheidsnet.nl/bewegen/artik...

Conditie verbeteren kan alleen als je wel hard en intensief kunt trainen... Dus het is onmogelijk voor je, als je zo beperkt bent als je zegt...

Om conditie op te bouwen kun je in jouw geval dus roeien, zwemmen, fietsen en stevig wandelen. Door frequent te sporten en de afstand na een paar weken te verhogen, bouw je een goede duurconditie op. Door dit soort sporten te combineren met intervaloefeningen, waarbij je intensief versneld en na korte tijd weer afbouwd om dan weer intensief te versnellen, bouw je een goede algemene conditie op. Het opbouwen van een goede conditie kost tijd, neem deze tijd dan ook. Bouw het rustig aan op, zodat je spieren en gewrichten niet overbelast worden. Denk er ook om dat werken aan een goede conditie ook vraagt om goede voeding. Meer hierover kun je lezen op 'mijn bronnen'.

Bronnen:
http://www.healthylives.nl/beweging/Gezond...

Als ik jou was zou ik gaan zwemmen. Zwemmen is een sport die de gewrichten het minst belast, maar die wel alle spiergroepen aan het werk zet. Begin rustig en bouw het steeds verder op. Zeker weten dat je er conditie van krijgt.

Volgend programma kan je op eigen ritme doen, alle heruitzendingen kan je vinden op internet. Ook geven ze tips in de uitzendingen voor mensen die bepaalde dingen niet kunnen, bv niet lang rechtstaan, enz. Nederland in beweging | Kijk NU online! | Uitzending gemist ... - [ Translate this page ]Uitzending gemist van Nederland in beweging? Kijk dit programma dan nu online terug via www.tvopjepc.nl. Olga en Duco laten je iedere ochtend even een half ...

Om je conditie te verbeteren zul je iets moeten doen, dat je hartslag verhoogt! Dus met b.v. zit-ups zal je je conditie niet verbeteren. Goede manieren om je hartslag te verhogen is: fietsen (kan dat met je knie?) = gratis, zwemmen (baantjes trekken) = goedkoop. Buiten training = gratis. Hierbij moet je denken aan uitgebreide passen (niet 'gewoon' lopen), lekker overdreven (en groot). Die kun je afwisselen met spieroefeningen waarbij je hartslag af en toe kan 'pieken'. Denk aan squatpassen, lungepassen, of b.v. gewichtjes om je enkels en zwaaien met de benen! (wel op je houding letten!) Er zijn vele manieren om je conditie op te bouwen. Struin het internet af naar passen en oefeningen (wel hartslagverhogend) die je lekker op de hei of in de natuur kunt doen. In de buitenlucht aan je conditie trainen heeft het dubbele effect door de aanwezigheid van zoveel zuurstof! Succes!

zwemmen is echt heel goed voor je lijf, je gebruikt al je spieren. fietsen, wandelen, thuis op de hometrainer fietsen, katrolletje aan je kastdeur voor armoefeningen. overal rustmomenten inlassen. maak voor jezelf een schemaatje, probeer het met iemand samen. dan doe je het ook waarschijnlijk.

Je algemene conditie bestaat uit de volgende onderdelen: Coördinatie, lenigheid, uithoudingsvermogen, kracht, en snelheid. Zwemmen is voor mij altijd een prettige activiteit geweest. Ten eerste omdat zwemmen ontspannen is, je kunt je eigen tempo aanhouden en ik kan mijn eigen ding doen. Tijdens het zwemmen train je je uithoudingsvermogen. Je zult merken dat je, hoe langer je zwemt, hoe langer je het vol kunt houden. Omdat je bij het zwemmen veel spieren in je lichaam gebruikt train je zo ook je spierkracht en lenigheid. Zelfs de 2 laatste onderdelen van conditie komen aan bod!

wat de andere zeggen inderdaad MAAR ook gezond eten veel groente fruit eten en vlees ook maar niet te veel, probeer niet te snoepen en snacken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100