hoe verteren capsules in de maag?

Ik heb een hekel aan capsules! Maar ik moet medicijnen in capsules gaan slikken. Hoe verteren die capsules in de maag? Zijn die capsules niet schadelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Die capsules zijn gemaakt van een soort gelatine. Afhankelijk van het medicijn lossen ze op in je maag of in je darmen. Ze zijn niet schadelijk. Het is heel belangrijk om ze om de medicijnen te laten zitten, anders heb je kans dat de medicijnen niet of niet goed werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toelichting op het "niet of niet goed" in de laatste zin: die capsules hebben een nauwkeurig berekende samenstelling en dikte. Daardoor is de tijd die ze nodig hebben om op te lossen behoorlijk nauwkeurig bekend en komt de inhoud precies op de goede tijd en plaats vrij.
Ga je er op kauwen, of andere "rare"dingen mee doen, dan komt de inhoud te vroeg of in te grote hoeveelheid vrij en kan dan zelfs schadelijk zijn.