Wat is een Mesoloog?

En hoe kan hij/zij je van verschillende klachten afhelpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Wat kan de mesoloog?

De mesoloog heeft een opleiding gevolgd in:

* reguliere geneeskunde (anatomie, fysiologie, pathologie)
* traditionele Chinese geneeskunde en Ayur Veda (filosofie, diagnostiek en voedingsleer)
* homeopathie, kruidenleer, en orthomoleculaire geneeskunde (vitamine- en mineralenleer)
* electro fysiologische diagnostiek (diagnostische meting)
* filosofie en psychologie

Werkwijze

* lichamelijk onderzoek (zoals gewrichten, huid, buikorganen etc.)
* pols- en tongdiagnostiek volgens de traditionele Chinese geneeskunde en Ayur Veda
* electro fysiologische diagnostiek: er worden ca. 80 tot 100 punten gemeten; dit voelt u nauwelijks (zonder naalden). Deze punten bevinden zich voornamelijk op handen en voeten.
* er worden specifieke testen toegevoegd, zoals het meten van mineralen, hormonen, enzymen etc. De biochemische functie wordt nauwkeurig uitgetest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

http://www.mesologiepraktijkjettydam.nl/index.php/mesologie/wat-is-de-werkwijze-van-de-mesoloog.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mesologie is een concept van geneeskunde waarin reguliere kennis op effectieve wijze wordt geïntegreerd met kennis uit de complementaire(alternatieve) geneeswijzen in diagnostiek en behandeling van vooral chronische aandoeningen.

Toegevoegd na 3 minuten:
samen met de mesoloog kijk je welke behandeling het beste bij je past.

Toegevoegd na 20 minuten:
Het begrip Mesologie is onder andere afgeleid van het woord 'mesoderm'. Uit het mesoderm, ontwikkelen zich bindweefsel, de bloedvaten en de weefsels van het afweersysteem van het menselijk lichaam.
In het mesoderm vindt de reactie van de mens op een prikkel plaats. Een prikkel kan zowel van buitenaf als van binnenuit komen.
De reactie op de prikkel is bepalend voor het evenwicht in het menselijk functioneren (functioneel / gezond of dysfunctioneel / ziek).
Als de reactie verstoord is, kan er een (chronische) ziekte ontstaan, die bij ieder mens in verschillende klachten tot uiting kan komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie link!
http://www.mesologiepraktijkjettydam.nl/index.php/mesologie/wat-kan-de-mesoloog.html