Waarom vind is het voor sommige moeilijk om NEE te zeggen..?

Waarom vinden sommige het moeilijk om nee te zeggen.. ze zijn niet eerlijk hebben geen zin om mee te gaan en toch zeggen ze JA waarom dan geen NEE???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien zijn ze wat onzeker en erg zacht van karakter.. en willen ze een ander graag een plezier doen...

Toegevoegd na 52 seconden:
En idd soms tenkoste van hun zelf :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

om een ander niet te kwetsen

Toegevoegd na 28 seconden:
ze zijn danbang dat ze spelbreker zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je niet meer aardig en aardig gevonden worden daar doen mensen alles voor... Ze verraden zichzelf door ja te zeggen in plaats van nee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee.
Mensen geven vaak tegen hun zin toe aan iets wanneer zij daar door andere mensen (bijvoorbeeld vrienden of familie) toe gezet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn zoveel mensen die geen nee kunnen zeggen. Ze moeten vaak assertieviteits training ondergaan om het te leren om voor zichzelf op te komen en niet alles maar goed te vinden. Ze willen anderen graag een plezier doen of durven niet nee te zeggen omdat ze anders niet aardig gevonden worden. Ze willen het liefst met iedereen op goede voet leven en kunnen of willen geen ruzie hebben.
Het kan ook zijn dat degene op dat moment 'ja' zegt en dan ineens geen zin heeft als het zover is. Vraag diegene de volgende keer:" weet je het zeker"? Laat dan weten dat je het niet erg vindt om nee te horen als ze /hij het niet durft te zeggen wanneer je dat vermoed. Dit maakt het voor de ander wat makkelijker.
amc
14 jaar geleden
Omdat ze bang zijn dat als ze nee zeggen ze afgewezen worden, verstoten, er niet meer bij mogen horen.

Vanuit het diepst van je hart weet je dat je andere mensen nodig hebt, dus zul je je best doen niet uit de groep verstoten te worden. Mensen met veel zelfvertrouwen hebben het gevoel de groep minder nodig te hebben, zelfstandig te zijn.

Mensen met weinig zelfvertrouwen voelen zich niet zelfstandig en hebben de goedkeuring van de groep erg hard nodig, en zullen dus de afkeuring mijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mens heeft te kampen met ontzettend veel levenslessen in zijn leven.

Een van de veel voorkomende lessen, met name bij vrouwen, is grenzen aangeven. Nee durven zeggen heeft alles te maken met je grenzen aangeven.

Sommige mensen hebben dit nooit geleerd toen ze jong waren. Er werd niet naar ze geluisterd wanneer ze iets niet wilden. Denk maar aan een baby die krijst en wordt genegeerd. Op een gegeven moment houdt de persoon op aan te geven.

Verder speelt aandacht een rol. Mensen willen graag positieve aandacht door iets voor een ander te doen, terwijl ze daar geen zin in hebben. Bang om afgewezen te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen zijn bang dat als je zegt dat je niet mee gaat ergens naartoe, dat de anderen je dan vervelend gaan vinden of ze willen niet dat je denkt dat je ze niet aardig vind en daarom niet mee gaat ergens naartoe.
Het is voor jezelf toch beter om gewoon NEE te zeggen, anders zit je de hele dag dingen te doen die je niet wil doen of waar je geen tijd voor hebt.