Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag een infuus nooit lager in een ader?

Een tijdje geleden in het ziekenhuis gelegen en moest toen infuus in de elleboog, omdat ik een scan moest... Later begon m'n infuus te lekken en moest ik opnieuw een infuus, In mijn andere arm waren de aders niet goed zichtbaar maar ze zeiden toen dat het niet weer in dezelfde arm kan.. omdat het infuus niet lager in een ader mag! Waarom mag dat niet? of is het een beetje onzin..???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat mag best. Je kunt ook een infuus op je hand krijgen. Maar een adres moet wel zichbaar zijn om aan te prikken.
Wanneer ze op je hand niet zichtbaar zijn zullen ze voor je elleboogholte kiezen.

Toegevoegd na 30 seconden:
sorry, adres = natuurlijk ader
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd. Ik vind het een onzin verhaal van die verpleegkundige. Het meest gebruikelijke is prikken in de arm die het minst gebruikt wordt, lukt dat door een reden niet, dan ga je kijken of de andere arm wel lukt. Een infuus kan ook op je handrug of zelfs in een onderbeen of voetrug.
Als je opnieuw op dezelfde plek zou prikken, ontstaat er littekenweefsel. Kennelijk heb jij maar een paar beperkte plekken waar de ader duidelijk zichtbaar is, vandaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding