Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe kan het dat de bloedsuikerwaarde van een diabetes patient ineens omhoog schiet naar 28.3?

Desbetreffend persoon heeft zich netjes aan de regels gehouden, 'smiddags 3 glaasjes cola zero(zonder suiker).
2 mandarijntjes en normaal warm eten volgens de regels.
opeens ziet ze "sterretjes"voor de ogen en prikt om de suikerwaarde te meten in het bloed 28.3 is wel erg extreem lijkt mij.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat ik nog nergens lees maar wel degelijk een reden kan.zijn is dat de vinger waar in is geprikt niet schoon is. Vooral na het eten van bijv een mandarijn kan er veel fruitsap op de vingers achter blijven. Ik zou zeggen eerst de handen nog eens grondig wassen en een tweede meting doen. Mijn zoon heeft ook diabetes en bij zulke hoge waarden dien wij altijd een tweede meting alvorens gelijk insuline toe te dienen. Het is namelijk al meerdere malen voorgekomen dat het bij de tweede meting wel een normale waarde was. Dus nogmaals eerst even wassen dan nogmaals meten en pas als het dan nog nodig is de nodige maatregelen nemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100