Houdbaarheidsdatum van Sudocrem is afgelopen, kan ik hem nog gebruiken of moet ik hem echt weggooien?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
24.2K

Antwoorden (2)

De crème kan je op zich nog wel gebruiken, alleen zal de werking van de crème niet meer zo goed zijn dan als je een nieuwe potje hebt of eentje die nog niet verlopen is. Probeer het gewoon nog even zal ik zeggen. Niet geschoten is altijd mis toch ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor het soepel houden van je huid, kun je hem nog gebruiken. Smeer hem niet meer op acne, gevoelige huid, wondjes of geïrriteerde huid, de kans dat er bacteriën ingekomen zijn, in de tijd dat hij geopend is geweest is groot. Waardoor je juist het tegengestelde resultaat bereikt, dan wat de bedoeling is.

Toegevoegd na 22 minuten:
Probeer zoveel mogelijk met schone spateltjes zalven en cremes uit potjes te halen, dan houd je de substantie langer goed.