Word je dunner als je je adem in houd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je je adem inhoudt spannen je spieren zich en trekken samen, tijdelijk wordt je dus iets dunner maar zo gauw je uitademt is dat effect verdwenen

Waarschijnlijk bedoel je je hiermee je buik inhouden? Dan is het antwoord: optisch lijk je wel wat slanker in het buikgebied. Of het goed is voor je, vraag ik mij af. Want je drukt toch met behulp van je buikspieren organen naar binnen. Niet zo ernstig als een echt korset, maar toch lijkt het me een onverstandige manier om dunner te lijken. Beter is het aannemen van een goede houding: rechtop, schouders goed, stevig op de benen en rechtdoor kijken laat een mens zowel groter als slanker doen lijken. Als je echt bedoelt je adem inhouden, als men lang genoeg de adem in houdt tot men sterft, zal men inderdaad dunner worden. Je adem inhouden is in ieder geval absoluut geen manier om af te vallen, je stofwisseling zal er niet door versnellen. Het enige wat er kan gebeuren is dat je ademhalingsproblemen krijgt, en dat is niet leuk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100