Word je dunner als je je adem in houd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Amadea
10 jaar geleden
Nee. Het enige resultaat zal zijn dat je gaat hyperventileren.
Ritsuka
10 jaar geleden
Huh? Nee
Kristal
10 jaar geleden
Uiteindelijk wel ja,
als je maar lang genoeg je adem inhoudt.
;)

Antwoorden (2)

Als je je adem inhoudt spannen je spieren zich en trekken samen, tijdelijk wordt je dus iets dunner maar zo gauw je uitademt is dat effect verdwenen
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je inademt neemt je volume toe (met de toegenomen longinhoud). Stel je zou je spieren aantrekken, dan kun je misschien een kleine fractie winnen doordat de luchtdruk in je longen toeneemt, maar verder blijft het totale volume van je lichaam hetzelfde. Ik ben dus zeer benieuwd waar dat "tijdelijk wordt je dus iets dunner" vandaan komt. Als je al dunner zou worden, moet je tegelijk breder worden, of langer, of ergens anders dikker...
Uitademen en je adem "uit" houden lijkt me een betere truc. Niet zo gezond of nuttig verder, schat ik.
Waarschijnlijk bedoel je je hiermee je buik inhouden?
Dan is het antwoord: optisch lijk je wel wat slanker in het buikgebied.
Of het goed is voor je, vraag ik mij af. Want je drukt toch met behulp van je buikspieren organen naar binnen. Niet zo ernstig als een echt korset, maar toch lijkt het me een onverstandige manier om dunner te lijken.
Beter is het aannemen van een goede houding: rechtop, schouders goed, stevig op de benen en rechtdoor kijken laat een mens zowel groter als slanker doen lijken.

Als je echt bedoelt je adem inhouden, als men lang genoeg de adem in houdt tot men sterft, zal men inderdaad dunner worden.

Je adem inhouden is in ieder geval absoluut geen manier om af te vallen, je stofwisseling zal er niet door versnellen. Het enige wat er kan gebeuren is dat je ademhalingsproblemen krijgt, en dat is niet leuk.