Waarom moet iemand zijn eigen urine drinken?

Ik was vanmiddag op een feestje en hoorde daar met "een half oor",dat iemand zijn eigen urine moet drinken.Waar is dit goed voor en is dan alleen je eigen urine goed?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet niet weten op van voor een soort ''feestjes'' jij komt........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
astronauten drinken ook hun eigen urine op. nou ja toegegeven hij is dan wel gezuiverd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat je ook niks aan naatje,maar vanmiddag was het een herdenkingsfeestje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en daar hadden ze het over drinken van urine? mmmmmm nice ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet wel eerlijk toegeven...leuk onderwerp zeg,haha.Moet ik het ook eens over gaan hebben op mijn feest.Maar jij beslist ook niet waar andere het over hebben natuurlijk.

Het beste antwoord

Het schijnt ook goed te zijn voor je imuumsysteem.Als iemand gezond is,kan het geen kwaad om urine te drinken.Urine is steriel...je moet er alleen van houden.Maar als niemand het ooit geproefd heeft...hoe weten die dan dat het vies of goor is?Iedereen weet dat het zout smaakt,dus hebben ze het toch eens geproefd,hahaha?Als je net asperges ophebt,raad ik het zéker niet aan om het te proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Er zijn allerlei theorieën over urine drinken.

Het zou sommige vormen van kanker tegen gaan. Het zou goed zijn tegen eczeem, keelonsteking, oorontsteking, wintertenen etc.

Toch is het nooit echt wetenschappelijk aangetoond dat het goed zou zijn om je urine te drinken.

Dat het niet goed zou zijn is logischer, want urine bevat afvalstoffen en dat kan nooit goed voor je zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen denken dat deze walgelijke gewoonte goed is voor hun gezondheid. Dat is niet aangetoond. Overigens kan het ook geen kwaad, maar ik hou me maar bij mijn biertje als je het niet erg vindt...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En van dat biertje ga je weer plassen ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan wel degelijk kwaad, je neemt feitelijk alleen maar afvalstoffen tot je die niet konden worden afgebroken. +1
AWM
14 jaar geleden
Jeroentje, jeroentje, je kunt nooit leven op alleen maar je eigen urine. Dan kom je om van de dorst, er komt veel minder uit dan erin gaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Maar volgens mij kan het juist wel kwaad, er zitten bepaalde zouten in die het lichaam juist op die manier wil dumpen, het lijkt me dan ook dat je jezelf aardig kunt vergiftigen. Ureum wat er bijvoorbeeld ook inzit zal denk ik ook niet lekker zijn voor de gezondheid, hoewel de ld50 dosis (de hoeveelheid van een stof die bij 50% van een populatie tot de dood leidt.) bij ratten vrij hoog ligt, deze ligt namelijk op 8471 mg/kg (volgens wikipedia). Bij een mens van 80kg zou je dan een redelijk grote kans op overlijden hebben bij ruim 600 gram ureum (aangenomen dat je de resultaten van ratten een op een mag overnemen). Dit is natuurlijk slechts een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niets anders hebt kan je je beter je urine drinken om te overleven, maar over langere tijd is het inderdaad schadelijk vanwege de ureum concentratie.
Het schijnt dat in ochtend urine nog veel "goede"stoffen zitten die niet goed zijn opgenomen in je lichaam dus als je het weer opnieuw opdrinkt dan heeft het de kans om goed te worden opgenomen. ( bijvoorbeeld, te veel vitamine c plas je dus uit, misschien wordt dat er mee bedoeld.)
Volgensmij kan het van je voor een gezond mens weinig kwaad, het gaat alleen nog eens extra door je nieren heen, en met te veel schadelijke afvalstoffen in je lichaam schaad het natuurlijk wel.
Verder vind ik een kopje koffie smorgens toch lekkerder als een bakkie warme urine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel : als je uitslag hebt op het lichaam dat je het met ochtend urine moet deppen en dan verdwijnt de uitslag .

Toegevoegd na 2 minuten:
En sommige mensen zweren erbij om s`morgens een half kopje urine te drinken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger dronken artsen de urine van patienten om te controleren of het zoet was, op die manier werd suiker ziekte, of te wel diabetes mellitus, wat 'zoete stroom' betekend vast gesteld.
Maar een andere reden om urine te drinken kan ik niet bedenken, gelukkig kunnen we nu bloedprikken en urine nakijken op een andere manier :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen moeten niets van urine hebben, ze vinden het kortweg vies. Sommige mensen zijn juist een liefhebber van het gele vocht en drinken het in plaats van melk, jus of thee, ieder ochtend bij het ontbijt. Ze spoelen en gorgelen de urine in hun mond als ze bijvoorbeeld keelpijn hebben. Sommigen gieten het in hun oor bij een oorontsteking, en anderen plassen op hun wratten. In Afrika gaan ze nog verder: daar doen ze koeienpis in de melk. Dit schijnt geluk te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je ook gegoogled,haha?
urine is gewoon steriel, het kan geen kwaad als dat gedronken word, mits de persoon waarvan de urine is wel gezond is.
Wetenschappers hebben bewezen dat het eigenlijk zelfs gezond kan zijn om elke morgen een glas te drinken.
Daar waag ik mij persoonlijk toch liever niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het schijnt ook te helpen als je last hebt van mondgeur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat urine drinken alleen goed is als er geen ander vocht aanwezig is bv bij een mijnramp en je opgesloten zit van de buiten wereld ik kan me niet voorstellen dat je het anders drinkt