Kan ik massages vergoed krijgen door de verzekering?

Ik ben nog ben wel jong en heb nu al last van rugklachten. Hiervoor ben ik een tijdje naar de fysio gegaan waar ik massages kreeg. Eerst hielp het wel echt erg maar toen moest ik zware rug oefeningen doen. En toen kreeg ik alleen meer pijn. Dus ik besloot daar weg te gaan. Dus nu is mijn vraag waar kan ik terecht voor massages dat wel vergoed wordt door de verzekering.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Je kunt massage vergoed krijgen als het onderdeel uitmaakt van een behandeling die voor vergoeding in aanmerking komt. Als je bijv. met je rugklachten naar een fysiotherapeut gaat en die vindt massage een goede behandeling, kun je dit vergoed krijgen (mits je voor fysiotherapie verzekerd bent uiteraard). Ook kan het vergoed worden als alternatieve geneeswijze, mits je daarvoor aanvullend verzekerd bent.